AdWords zonder sterke website? Geen goed idee…

AdWords zonder sterke website? Geen goed idee…

U staat te popelen om een Google AdWords campagne te lanceren om bezoekers naar uw website te halen? Dan hebt u een sterke, wervende en actiegerichte website nodig want als dat ontbreekt, heeft de AdWords campagne weinig kans op slagen. Hoe dat zit? We leggen het uit


U staat te popelen om een Google AdWords campagne te lanceren om bezoekers naar uw website te halen? Dan hebt u een sterke, wervende en actiegerichte website nodig want als dat ontbreekt, heeft de AdWords campagne weinig kans op slagen. Hoe dat zit? We leggen het uit

De positie van uw advertentie wordt bepaald door het bod dat u uitbrengt. Dat klintk logisch. Maar wat velen niet weten is dat de positie ook bepaald wordt door de kwaliteitsscore!

Hoe krijgt u een goede kwaliteitsscore?

Google kent elke advertentie een kwaliteitsscore toe. Die score wordt bepaald door:

  • verwachte klikfrequentie (CTR)
  • relevantie van uw advertentie
  • ervaring op uw landingspagina

Hoe beter de score, hoe hoger uw advertentie in de Google zoekresultaten geplaatst wordt. En dat is uiteindelijk de bedoeling.

Het belang van een goede website met vlotte, SEO geoptimaliseerde webteksten

Het is die ervaring op uw landingspagina waar de website en webteksten het podium betreden. Deze teksten moeten relevant, SEO geoptimaliseerd en vlot geschreven zijn. Op die manier worden ze sneller en beter door Google opgepikt en komt u hoger in de zoekresultaten te staan. Dat is niet voor iedereen weggelegd. Indien u geen copywriter in uw bedrijf heeft, kan u best beroep doen op een bureau. Want schrijven voor het web is niet hetzelfde als schrijven voor papier.

Buiten die wervende en geoptimaliseerde webteksten moet ook uw hele website zélf goed in orde zijn. De technische opbouw, structuur van de website en alle andere technische aspecten spelen ook een grote rol.

Zorg ervoor dat uw landingspagina’s, dat zijn de pagina’s waar de consument terecht komt nadat hij op uw advertentie klikte, voldoende informatie bevatten en ook steeds doorlinken naar andere relevante pagina’s op uw website. Voeg call to actions toe om de consument meteen vast te grijpen. Uw website moet gemakkelijk navigeerbaar zijn voor de consument. Hoe sneller de consument vindt wat hij zoekt, hoe beter natuurlijk. Maak uw website daarom gestructureerd en pas diezelfde structuur ook toe in uw advertenties. Dat komt de relevantie alleen maar ten goede.

Als u één element weglaat of verwaarloosd, laat u vele kansen voor uw Google advertentiecampagne liggen. Zonder perfect opgebouwde en geoptimaliseerde website zal u nooit grote successen behalen met uw AdWords campagnes. En dat zou zonde zijn. Zonder die succesvolle website, klikt de consument misschien wel op uw advertenties (àls hij uw advertenties te zien krijgt) maar verlaat hij uw website van zodra hij er beland is. Zonder goede website ontdekt de consument misschien nooit uw fantastische producten of diensten, ondanks de moeite en het geld dat u in uw AdWords campagne steekt.

Adverteren op Google en uw website gaan dus hand in hand. Het kan een match made in heaven zijn, maar wanneer fout aangepakt wordt het een teleurstellend huwelijk.

Wilt u graag weten wat Kingsberry voor u kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op, onze experts helpen u graag verder.

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Uw telefoonnummer (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht