linea raffaelli logo

Modemerk en familiebedrijf Linea Raffaelli brengt exclusieve dameskledij op de markt in meer dan 600 winkels verspreid over 20 landen. Om de merkbekendheid in België nog te vergroten, de collectie te promoten én het aantal afspraken in de concept store in Brugge te verhogen, ging het modemerk in zee met digital agency Kingsberry.

 

Meer vraag naar collectie in boetieks

Het modehuis wilt het merk en zijn collecties promoten bij de eindklant waardoor de vraag naar de trouwjurken, avond- en communiekledij van Linea Raffaelli in de boetieks toeneemt. Het modehuis zet daarom bewust in op wervende online campagnes. Mensen laten zich vandaag vooral online inspireren en dat gebeurt thuis of onderweg, om het even op welk moment.

Modemerk Linea Raffaelli krijgt vleugels met online merkcampagnes

Strategische inzet van kanalen en advertentietypes

 

  • Social media

Met een team van copywriters, grafici en strategische marketeers werkten we advertentiecampagnes uit voor Facebook en Instagram. We realiseerden o.a. Lead Form advertenties waarbij we dames op hun Facebookpagina niet alleen prikkelen met een aantrekkelijke advertentie, ze krijgen meteen ook de kans om –mits ingeven van naam en mailadres- de gehele catalogus van Linea Raffaelli te downloaden.

Via Instagram Stories creëerden we visueel sterke slide shows die delen van de collectie tonen. Ze doen kijkers doorklikken naar de website van het modehuis om daar de volledige collectie online te bewonderen.

 

  • Google Adwords & Display

Naast de social media kanalen zetten we ook doelgerichte zoekadvertenties op in Google en ontwierpen we visuele advertentiebanners die vrouwen aansporen om de website te bezoeken en de collectie te bekijken.

 

  • Gefocust op doelgroepen en timing

Bij de opmaak van de advertenties (teksten, afbeeldingen) en de strategische set-up va de campagnes werd steeds een duidelijke doelgroep gedefineerd. Zo ontwierpen we advertenties die gericht zijn op jonge bruiden, op de moeders van de bruiden, naar mama’s van communicanten etc…waarbij we heel concreet inspeelden op timing (bv. communie periode).

 

  • Website en campagne voor conceptstore in Brugge

Naast een focus op naamsbekendheid en aandacht voor de collectie, werkten we ook een specifieke aanpak uit voor de concept store van Linea Raffaelli in Brugge. Het Kingsberry-team creëerde een nieuwe, frisse en inspirerende website. Daaraan koppelden we een specifieke internetcampagne die dames aanspoort om online een afspraak te maken. Zo kunnen ze in alle rust de collectie in de concept store ontdekken.

Wat is het resultaat?

Op drie maanden tijd haalden onze advertenties al 1 miljoen vertoningen bij het doelpubliek. De algemene website van Linea Raffaelli bereikte in die periode 20% meer bezoekers. Meer dan 1.500 mensen beslisten om de catalogus te downloaden onmiddellijk na het zien van een Facebook Lead Form advertentie. Linea Raffaelli kan deze grote groep mensen via mail verder informeren over nieuwe collecties. De website van de concept store in Brugge bereikte maand na maand meer bezoekers. Momenteel zorgen de inspanningen van Kingsberry voor meer dan 50% van het websiteverkeer.

Ook interesse in een doordachte multi-channel aanpak? Contacteer ons vrijblijvend!

Uw naam*

Uw e-mailadres*

Uw telefoonnummer*

Uw bericht

Ik heb kennis genomen van en aanvaard de algemene voorwaarden van Kingsberry (klik hier)