VVGG

Wat doet VVGG?

De Vlaamse Vereniging voor Geestelijke Gezondheid (VVGG) zet zich op vele manieren in voor de geestelijke gezondheid in Vlaanderen. Ze zet projecten op om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Ze organiseert acties om mensen en organisaties een duidelijker beeld te geven van geestelijke gezondheidsproblemen, van mensen met psychische problemen en op de zorg ervoor.

Wat willen ze bereiken?

De Vlaamse Vereniging voor Geestelijke Gezondheid (VVGG) zet zich op vele manieren in voor de geestelijke gezondheid in Vlaanderen. Ze zet projecten op om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Ze organiseert acties om mensen en organisaties een duidelijker beeld te geven van geestelijke gezondheidsproblemen, van mensen met psychische problemen en op de zorg ervoor.

Onze aanpak

Kingsberry werkte een actiegerichte Youtube-campagne uit. Volgende factoren vormden de kern van de campagne:

We creëerden een reeks aantrekkelijke, grafische spots uit passend bij het medium Youtube en passend bij het budget van de klant. De campagne werd ingesteld volgens de doelgroep van de VVGG. Enkel mensen die tot de doelgroep behoren, kregen de spots te zien. Na de lancering optimaliseerden we de campagne: de best scorende spots werden extra gepusht.

Resultaten

Voor de “Ooit al zo gereageerd?” campagne werden 607.804 vertoningen gerealiseerd met een 100% weergaveratio die zich tussen de 17,12% en 25.53% bevond. Deze relatief hoge weergaveratio’s werden  behaald dankzij correcte campagne instellingen waarbij weergavefrequentie en programmering van de spots een speciale aandacht genoten. De campagne scoorde uitstekend bij de gewenste doelgroepen en de reacties en feedback van kijkers omtrent de campagne waren zeer positief.

De analytics van de themawebsite van de campagne toonden overigens in de weken na de campagne nog steeds verhoogde bezoekerscijfers.

De 8 video’s voor VVGG