Syntra AB trekt de aandacht met strategische buitenreclame
Home » Referenties & inspiratie » Referenties » Syntra AB trekt de aandacht met strategische buitenreclame
Met digitale advertenties bereik je je doelgroep online, maar hoe val je op wanneer je publiek niet achter een scherm zit? Bewegende buitenreclame biedt dan dé oplossing, dat begreep ook Syntra AB. Om hun infomoment in de kijker te zetten, ontwierp Kingsberry een DOOH-campagne die de aandacht van voorbijgangers trekt in het straatbeeld.

Doelgericht adverteren met dynamische buitenreclame
DOOH of ‘Digital Out Of Home’ is de verzamelnaam van alle digitale reclame die je in het straatbeeld en dus buitenshuis tegenkomt. Waar vroeger statische reclameborden of papieren billboards domineerden, zie je nu meer digitale reclameborden. DOOH biedt namelijk een budgetefficiënte manier van publiciteit omdat je de borden heel strategisch kan inzetten.
Zo kan je borden op specifieke plaatsen selecteren en inzetten op momenten wanneer jouw doelgroep aanwezig is. Zoek je bijvoorbeeld afgestudeerden om je vacatures in te vullen? Dan kan je gericht kiezen voor schermen rond universiteiten of hogescholen rond de start/het einde van de schooldag. Ook kan je je boodschap enkel tonen op bepaalde momenten, bijvoorbeeld wanneer de zon schijnt of het warmer is dan twintig graden. Dit is een meerwaarde bij seizoensgebonden of contextgebonden producten, zoals tuinproducten of regenjassen.
De DOOH-campagne voor Syntra AB: slim, strategisch en zichtbaar
Syntra AB, een opleidingscentrum voor de provincies Antwerpen en Vlaams-Brabant, klopte bij Kingsberry aan om zo een opvallende campagne rond hun infomoment uit te werken. Na een brainstormsessie kwam er een creatief en strategisch plan naar boven: een DOOH-campagne met korte, krachtige video’s van zes en tien seconden.
De video’s werden getoond op schermen waar de doelgroep, 18 tot 35-jarigen die werken maar een opleiding willen volgen, het vaakst passeert: op drukke plaatsen in Mechelen, Leuven en Oud-Heverlee zoals treinstations, bushaltes en winkelstraten. Omdat de doelgroep van Syntra AB voornamelijk ‘s morgens voor en ‘s avonds na de kantooruren op deze plekken passeert, werden de vertoningen ook hierop aangepast. Zo werd de video enkel getoond wanneer die impact zou hebben en werd het advertentiebudget optimaal ingezet. Het resultaat na twee weken? De DOOH-campagne bereikte zo’n 346.000 mensen en zorgde voor een drukbezocht infomoment.
Zoek jij ook een strategische partner die verder denkt dan enkel online advertenties? Dan ben je bij Kingsberry aan het goede adres. Contacteer onze marketeers voor een straffe campagne.