De invloed van Batibouw op het online zoekgedrag van uw potentiële klanten

Schermafbeelding 2017-01-30 om 11.15.29

De invloed van Batibouw op het online zoekgedrag van uw potentiële klanten

Binnenkort staat de grootste bouwbeurs van België er weer aan te komen. Van donderdag 16 tot en met zondag 26 februari 2017 vindt de 58e editie van Batibouw plaats in Brussels Expo. Uit een rapport van Google blijkt dat het noodzakelijk is om online zichtbaar te zijn tijdens Batibouw. Als jij je online marketing nog moet optimaliseren, rest er dus nog weinig tijd. Maar geen nood, Kingsberry kan je hierbij helpen.

Uit de zoekresultaten van Google van de afgelopen jaren blijkt dat Batibouw voor bedrijven in de bouwsector een heel voordelige periode is om online actief te zijn. Gedurende de hele periode van Batibouw piekte het aantal opzoekingen voor bouwgerelateerde onderwerpen. Dit is bovendien nog meer het geval in Vlaanderen dan in Wallonië.

De meest opgezochte categorieën tijdens Batibouw 2016 waren nieuwe woningbouw, keuken voorzieningen, en deuren en ramen. Daarnaast blijkt dat mobiele marketing aan belang heeft gewonnen, want mobiele zoekopdrachten zijn met maar liefst 169% gestegen tussen Batibouw 2015 en Batibouw 2016.

Is jouw site goed te bekijken op smartphone/tablet?

Als dit niet het geval is, wordt het dringend tijd om jouw website aan te passen want gemiddeld 1 op 4 bezoekers komt op jouw website terecht via een mobiel toestel. Tijdens Batibouw zelf zoeken ook nog is veel meer mensen dan gewoonlijk naar bouwgerelateerde onderwerpen op mobiel. Kingsberry kan ervoor zorgen dat jouw website zich aanpast aan de schermgrootte van het apparaat dat men gebruikt, waardoor de leesbaarheid wordt verbeterd.

Schermafbeelding 2017-01-30 om 11.15.29
Schermafbeelding 2017-01-26 om 16.25.53
Responsive-Mock-Up-2
Heeft jouw internet marketing partner al uitgelegd welke mogelijkheden er zijn tijdens Batibouw?

Nee? Kingsberry kan ervoor zorgen dat jouw bedrijf een optimale vindbaarheid en zichtbaarheid heeft tijdens Batibouw. Hierna kan je dan jouw websitebezoekers ook jouw reclame laten zien nadat ze je website hebben verlaten (zogenaamde retargeting), wat betekent dat je ze je bedrijf niet vergeten dankzij beeld of tekstadvertenties op websites van derden, zodat ze hierna toch overgaan tot aankoop.

Hierbij is het ook nodig dat je zoveel mogelijk de contactinformatie van je websitebezoekers (potentiële klanten) verzamelt, of jouw bedrijf nu op de Batibouw beurs een stand heeft of niet. Gemiddeld gezien laat slechts 2% van de surfers zijn contactgegevens achter op een website, maar Kingsberry heeft hiervoor technieken ontwikkeld om dit percentage te verhogen.

Laat geen kansen liggen tijdens Batibouw en werk samen met Kingsberry

Bij Kingsberry ben je op het juiste adres om je online marketingplan op stellen voor Batibouw. Wij gebruiken alle mogelijke kanalen die voor jou kunnen werken. Aangezien Batibouw ook een drukke periode is voor bouwbedrijven, biedt de begeleiding van Kingsberry de juiste oplossing en verzorgt al jouw online activiteiten. Wij hebben verschillende trouwe klanten verworven in de bouwsector, en hebben heel wat ervaring in huis om voor jouw bouwbedrijf via internetmarketing maximale kansen te creëren. Ook na Batibouw blijven er nog veel kansen beschikbaar, vooral voor middelgrote/grote bouwbedrijven.

Wil je graag je website, verkoopscijfers en klantenbestand zien verbeteren tijdens Batibouw?

Schakel de expertise in van Kingsberry!

Naam *

E-mailadres *

Telefoonnummer *

Adres *