Je oude marketing werkt plots niet meer. Wat nu?

Klanten overtuigen en marketing voeren? Dat was vroeger een stuk gemakkelijker dan vandaag de dag. Je nam deel aan beurzen, publiceerde advertenties in vaktijdschriften, … en nieuwe klanten vonden vlot hun weg naar jouw onderneming.

Plots werkt dit minder of zelf helemaal niet meer… Beurzen en evenementen worden overspoeld door studenten en advertenties in (vak)magazines liggen wel mooi te blinken in je ontvangstruimte maar zorgen niet voor leads. Wat werkt er dan nog wél?

Het antwoord is simpel: Online marketing.

Online marketing: meer dan een website

Heb je een website? Dat is alvast een goede eerste stap, we zien echter heel vaak bedrijven met een website die veel te weinig bezoekers ontvangt om resultaten te kunnen boeken.

Hoe krijg je nu meer bezoekers op je website?

Vaak is er niet één kanaal dat op zichzelf het grote verschil zal maken voor de resultaten van je bedrijf. Om de juiste mensen aan te trekken is het van belang om (net als je concurrenten) op alle relevante kanalen aanwezig te zijn. Een mix van verschillende kanalen die op diverse manieren aansluiting zoeken bij je doelgroep laat toe om te optimaliseren en werkt het beste op lange termijn. Omdat grafisch, tekstueel, technisch en strategisch alles in elkaar moet passen vertrekken de meeste bedrijven daarom vanuit een marketing plan.

Alles begint bij een doordacht online marketingplan

Alles begint met een doordacht plan. De bouw van een huis, een uitgedokterde carrière, een kast van IKEA, … dus ook een online marketing plan. Daarin staan de online marketingdoelstellingen omschreven en vatten we samen hoe je deze doelstellingen zal bereiken.

Tijdens de creatie van een marketingplan bekijken we onder andere:

  • Uw digitale doelgroepen. Wie willen we bereiken op het internet?
  • Uw belangrijkste kanalen. Waar gaan we onze doelgroepen aanspreken?
  • Uw huidige website. Kunnen we deze op een efficiënte manier naar een hoger niveau brengen?
  • De best passende boodschappen. Wat gaan we op welk moment vertellen?

Op basis van deze analyse maken we een strategisch plan.

Een online marketingplan als blauwdruk

Wanneer het plan klaar is en alle puntjes op de online i staan, heb je een allesomvattende gids die je helpt om op een gestructureerde en meetbare manier aan online marketing te doen. Deze online marketing-blauwdruk kan je gebruiken om je online marketing uit te voeren of de markt te verkennen aan de hand van wat je nodig blijkt te hebben: zoals omschreven in het plan.

Heb je intern niet de mensen of de tijd om het plan uit te voeren? Een online marketingbureau (zoals Kingsberry) voert het plan niet alleen voor je uit, maar houdt tevens de vinger aan de pols van jouw campagnes en maakt voortdurend de optimalisaties gericht op het behalen van jouw doelen.

Een online marketingplan is dus een toekomstgericht en hands-on aanpak die jou helpt om op een resultaatgerichte manier aan marketing te doen. Dankzij de KMO portefeuille ontvang je bovendien nog een korting tot 40% onder de peiler advies.

Presteert jouw marketing niet meer als vroeger? Neem meteen contact met ons op.

Voornaam*

Achternaam*

Email*

Telefoonnummer*

Hoe kan Kingsberry u verder helpen?