Modemerk en familiebedrijf Linea Raffaelli brengt exclusieve dameskledij op de markt en dit in meer dan 600 winkels in meer dan 20 landen. Om de merkbekendheid in België te vergroten, de collectie te promoten én het aantal afspraken in de concept store te verhogen, ging de groep in zee met Kingsberry.

Meer vraag naar collectie in boetieks

De collectie van Linea Raffaelli is in België te koop in meerdere boetieks. Het modemerk streeft ernaar om meer vraag te creëren naar hun exclusieve collecties trouwjurken, avond- en communiekledij in die boetieks. Adverteren in print (magazines, folders, papieren catalogi) is duur en levert vandaag te weinig resultaat. Mensen doen via internet inspiratie op en dat doen ze thuis of onderweg, om het even op welk moment. Linea Raffaelli wil dan ook heel bewust inzetten op wervende online campagnes die de nieuwe collecties onder de aandacht brengt bij hun doelgroep en die de naam Linea Raffaelli nog meer vleugels geven.

Strategische inzet van kanalen en advertentietypes

  • Social media

Met een team van copywriters, grafici en strategische marketeers werkten we advertentiecampagnes uit voor Facebook en Instagram. We realiseerden o.a. Lead Form advertenties waarbij we dames op hun Facebookpagina niet alleen prikkelen met een aantrekkelijke advertentie, ze krijgen meteen ook de kans om –mits ingeven van naam en mailadres- de gehele digitale catalogus van Linea raffaelli te downloaden.
Via Instagram story Video creëerden we visueel sterke slide shows die delen van de collectie tonen. Ze doen kijkers doorklikken om de volledige collectie online te bewonderen.

  • Google Adwords & Display

Naast de social media kanalen zetten we ook doelgerichte zoekadvertenties op in Google en ontwierpen we visuele banners die vrouwen aansporen om de website te bezoeken en de collectie te bekijken.

  • Gefocust op doelgroepen en timing

Bij de opmaak van de advertenties (teksten, afbeeldingen) en de strategische set-up va de campagnes werd steeds een duidelijke doelgroep gedefineerd. Zo ontstaan er advertenties die gericht zijn naar bruiden, naar moeders van de bruiden, naar mama’s van communicantjes etc…waarbij heel concreet werd ingespeeld op timing (bv. communie periode)

Website en campagne voor conceptstore in Brugge

Naast een focus op naamsbekendheid en aandacht voor de collectie, werkten we ook een specifieke aanpak uit voor de concept store van Linea Raffaelli in Brugge. De winkel wilde zich online sterker profieleren aan de hand van een moderne, inspirerende website. Daarnaast werkte het team van Kingsberry een lead-gerichte campagne uit die dames aanspoort om een afspraak te maken om in de concept store de collectie te ontdekken.

Wat is het resultaat?

Resultaten van printcampagnes kan je niet echt meten. Die van online campagnes wel. Op drie maanden tijd haalden onze advertenties 1 miljoen vertoningen die de naam en collectie van het modemerk onder de aandacht brachten bij hun doelgroep.
De website van Linea Raffaelli bereikte 50% meer bezoekers. Deze mensen kwamen uit op de website zowel aangespoord door advertenties als door het ingeven van de merknaam in Google (merknaam wordt bekender). Meer dan 1.500 mensen downloaden de catalogus na het zien van een Facebook Lead Form advertentie. Linea Raffaelli kan deze grote groep mensen via mail informeren over nieuwe collecties.
De website van de concept store bereikt maand na maand meer bezoekers. Momenteel brengen de inspanningen van Kingsberry meer dan 50% van het verkeer aan.

Heb jij interesse in een samenwerking met Kingsberry?

Contacteer ons!

Download gratis het e-book

Meer leads dankzij online marketing

Meer resultaten?

 

Ontvang onze laatste

nieuwe inzichten

X