Case: Smartphoto Radiospots

Smartphoto is een onderdeel van de smartphoto group, één van de belangrijkste Europese spelers in de sector van de digitale fotoverwerking. Smartphoto zocht een partner om radiospots te ontwikkelen gericht op het verzamelen van nieuwe leads.

Meerdere radiospots
12 keer per dag
3 nationale zenders
MNM, STU BRU &  Q-Music

Drie wijzen uit het Oosten

Rekening houdend met de doelgroep en de promotie-periode ontwikkelde Kingsberry het concept voor een 30 seconden radiospot, met een 10 sec versie die wordt ingezet als extra reminder tijdens de reclameblokken op de drie nationale zenders.. De gesproken tekst die ludiek inspeelt op de komst van de ‘Drie Wijzen uit het Oosten’ is specifiek inzetbaar voor de eindejaarsperiode. We creëerden daarnaast een catchy auditief logo dat Smartphoto voor een langere periode kan inzetten ter afsluiting van volgende radio- of YouTubespots. De radioreclame loop 12 keer per dag op de drie zenders. De kans is klein dat u hem mist.

Communiecantje?Communiekaartje!

Na een geslaagd huwelijk hebben Smartphoto en Kingsberry andermaal de koppen bij elkaar gestoken op zoek naar een nieuwe campagne voor de lente- en zomerperiode. Kingsberry bedacht een goed concept en zorgde voor twee professionele stemmen. Ianka Fleerackers was, net zoals bij de vorige campagne, van de partij. Onze andere ster, u heeft haar misschien wel herkend, is Tiny Bertels, bekend van de film Groenten uit Balen en series als Loslopend Wild, Salamander en Voor wat hoort wat. De nodige ervaring en professionalisme waren dus aanwezig!

Weg met stressmis, leve kerstmis!

Voortbouwend op het suces van de eerste drie radiospots ontwikkelde Kingsberry een nieuwe spot die tijdens de eindejaarsperiode wordt ingezet tijdens de reclameblokken op Q music, MNM en Studio Brussel.  De spot mikt qua inhoud, concept en uitwerking op de vooral vrouwelijke doelgroep van Smartphoto.be. De Vlaamse radiospot kreeg ook een Franstalige tegenhanger, met een naar het Frans aangepast gezongen logo, een Franstalige stemmencast en een creatief vertaalde tekst. Momenteel loopt de Franse variant van de spot op verschillende Franstalige radiozenders.

Ilse Van Vaerenbergh: “We hebben onlangs onze vierde spot opgenomen met onze partner Kingsberry en de samenwerking liep telkens enorm vlot.

Creatief gezien sluiten zij heel sterk aan bij onze noden en verwachtingen. De weinige iteraties die er zijn verlopen snel en efficiënt en de opnames worden professioneel geregisseerd. We kijken al uit naar de volgende samenwerking!”

Wil jij ook een radiocampagne?

    Ik aanvaard de algemene voorwaarden van Kingsberry
    Schrijf mij in voor de nieuwsbrief van Kingsberry