Klant
Smartphoto
Categorie
Websites
Kingsberry werkte een YouTube advertentiecampagne uit voor Smartphoto met als doel nieuwe leads (emailadressen) verzamelen en de branding te versterken. Kingsberry ontwikkelde een specifieke strategie voor de online reclamecampagne en nam ook de creatieve uitwerking van de spots voor haar rekening.
Drie factoren vormden de kern van de campagne:
Voor Smartphoto maakten we een reeks van 2×18 filmpjes (Fr + NL). De spots zijn recht voor de raap en bevatten veel humor. We wilden er voor zorgen dat de kijker niet wegklikt na 5 seconden maar de boodschap relevant en aantrekkelijk vindt én tot actie overgaat: doorklikken naar de website. Op die manier verzamelt Smartphoto de gegevens van potentiële klanten die ze nadien persoonlijk kunnen aanschrijven via direct mailing en remarketing.
Waarom meerdere filmpjes? Om te kunnen analyseren welke filmpjes meest populair waren en welke het minst. De campagne werd hierop aangepast: meer vertoningen voor de favoriete spot of het favoriete product.
De 2×18 films (NL + FR) haalden gecombineerd zo’n 2,5 miljoen views op vier weken tijd. Dit resulteerde in 10.000 directe, nieuwe leads. Daarnaast gaf de campagne de algemene branding een sterke boost. Smartphoto spreekt van een zeer succesvolle online marketingcampagne.
Let’s connect! Vul onderstaand formulier in en wij contacteren jou voor een afspraak.
Hallebaan 9
2240 Zandhoven
België
(vlakbij afrit Massenhoven van E313 of afrit Zoersel van E34)
Borsbeeksebrug 34/1
2600 Antwerpen
België