Klantencase: WVT Industries vergroot internationaal klantenbestand dankzij gerichte online marketing

Het Kingsberry team heeft de hoofden bij elkaar gestoken en hieruit zijn 12 Facebook tips ontstaan. 12 tips die in 2 delen van 6 tips op onze website zullen verschijnen. Tijd voor waardevolle Facebook tips, geen wegwerp tips maar sterke tips die je voor al jouw Facebook campagnes zal kunnen gebruiken. In deel 1 komen de volgende onderdelen aan bod: ‘voor de campagne’ en ‘jouw TOP-advertentie’.

Internet: een te ontginnen gebied voor B2B bedrijven

Dat online marketing enkel geschikt is voor consumentgerichte bedrijven is een misvatting. In de digitale wereld kan je zo verfijnd afbakenen op doelgroepen, functies of bedrijfstakken, dat B2B bedrijven vandaag straffe resultaten halen en hun verkoop gevoelig stimuleren. De digitale inspanningen vormen daarbij de perfecte tandem met sales : online marketing brengt kwalitatieve aanvragen aan waarna salesverantwoordelijken hun toegevoegde waarde uitspelen tijdens de concrete gesprekken.

Vele B2B bedrijven communiceren en adverteren te weinig of nog niet via online kanalen. Zij die het wel doen, profiteren dubbel en dik aangezien de digitale wereld een te ontginnen gebied is van potentiële klanten. WVT Industries besliste om samen met Kingsberry volop de kaart te trekken van online marketing. De uitdaging: de onderneming wereldwijd in contact brengen met zijn doelgroep door middel van moderne kanalen zoals Google Adwords, Linkedin, Facebook en emailmarketing.

Gerichte aanpak voor WVT Industries

Kingsberry werkte eerst een marketingplan waarbij we de huidige digitale situatie van WVT Industries grondig analyseerden. In lijn van de doelstellingen en de mogelijke budgetten werkten we een concreet plan van aanpak uit. We bakenden de doelgroepen en producten af waarop we ons zouden focussen en bepaalden de kanalen en budgetten per niche-doelgroep.

Na het plan de actie: we werkten actiegerichte landingspagina’s uit die bij de reeds bestaande website voegden. De structuur en de teksten van die pagina’s zijn erop gericht om bezoekers te overtuigen om contact op te nemen.

We zetten een doordachte Google Adwordscampagne op die het gerelateerde zoekverkeer vanuit de hele wereld naar de WVT-website brengt. We hanteren daarbij een strike monitoring en stellen de campagne bij in functie van de positieve resultaten. We focussen ook op slimme content marketing waarbij we maandelijks een interessant blogartikel schrijven en publiceren via de website, social media kanalen en emailmarketing. Dankzij het aanbieden van relevante informatie wordt WVT sneller online gevonden. Die inhoud verspreiden we niet alleen via de online kanalen van WVT Industries. We zetten dit ook in via advertenties op Facebook en Linkedin. Deze advertenties verschijnen enkel bij een bewust getarget internationaal publiek.

Sterke toename van contactaanvragen

Bij de opmaak van de advertenties (teksten, afbeeldingen) en de strategische set-up va de campagnes werd steeds een duidelijke doelgroep gedefineerd. Zo ontstaan er advertenties die gericht zijn naar bruiden, naar moeders van de bruiden, naar mama’s van communicantjes etc…waarbij heel concreet werd ingespeeld op timing (bv. communie periode)

Heb jij interesse in een samenwerking met Kingsberry? Contacteer ons!