Cermo Concept – Nieuwe website verhoogt aantal pasafspraken in winkel

Cermo Concept verkoopt bruidsmode voor hem en haar in hun bruidswinkel te Zoersel (Antwerpen). Cermo maakt met een klantgerichte service en jarenlange vakkennis een statement. Ze willen dat de uitstraling en het gevoel dat de klant ervaart in hun winkel, ook weerspiegeld wordt op de website.

Vernieuwing van de professionele website

Cermo Concept was op zoek naar een update van hun website. Ze wensten niet alleen een moderner design met nieuwe beelden, maar ook een website die de uitstraling van hun winkel weerspiegeld.

Ze willen meer inzetten op het genereren van leads, dus op het aanmaken van pasafspraken via de website. Daarbij hebben kwalitatieve en optimale gebruikerservaring (ook wel UX-design genoemd) en extra inzet qua online vindbaarheid (SEO dus) de hoogste prioriteit. De website moet de verschillende collecties op de juiste en efficiëntste manier in de kijker zetten. Hoog tijd om marketingbureau Kingsberry in te schakelen!

Pinterest vult automatisch collectiepagina's

Onze artdirector en UX-designer ontwerpen wireframes (een soort ‘bouwtekening’ van de website) en maken moodboards die in lijn liggen met de wensen van de klant. Ondertussen wordt er ook een uitgebreid zoekwoorden onderzoek uitgevoerd. Alle elementen worden samengebracht tot een eerste ontwerp.

Omdat Cermo Concept enorm actief is op Social Media-kanalen zoals Pinterest, wordt ervoor geopteerd om het beeldmateriaal van Pinterest te koppelen aan de website. Wanneer Cermo Concept nieuwe beelden op Pinterest toegevoegd, worden ze dus automatisch overgenomen op de collectiepagina’s van de website.

Responsiviteit & technische SEO

Op het einde van het creatieproces wordt werk gemaakt van responsiviteit, zodat er geen dubbel werk geleverd wordt. Het responsief maken van een website betekent dat we ervoor zorgen dat de website er visueel goed uitziet en werkt op verschillende toestellen, de website moet dus goed werken op vaste computers, laptops, tablets en smartphones.

Wanneer we de responsiviteit bij de start al optimaliseren, is de kans groot dat we dit op het einde nog een keertje moeten herhalen. Dubbel werk dus. Zodra het visuele naar wens is, wordt de back-end van de website volledig in orde gebracht. Van responsiviteit tot technische SEO en links, alles wordt tot in de fijnste puntjes gecontroleerd.