U wilt uw bedrijf promoten en heeft daarvoor een Google AdWords campagne opgestart. Prima! U of uw online marketingbureau maakte de advertenties en uw campagne is nu klaar voor lancering. Natuurlijk wilt u weten hoe die advertentie eruit ziet en of ze wel vertoond wordt in de zoekresultaten van Google. Wat lijkt een logische stap om uw advertentie te bekijken? Inderdaad, zelf even snel googelen…

U wilt uw bedrijf promoten en heeft daarvoor een Google AdWords campagne opgestart. Prima! U of uw online marketingbureau maakte de advertenties en uw campagne is nu klaar voor lancering. Natuurlijk wil u weten hoe die advertentie eruit ziet en of ze wel vertoond wordt in de zoekresultaten van Google. Wat lijkt een logische stap om uw advertentie te bekijken? Inderdaad, zelf even snel googelen…

STOP!

Het lijkt een logische stap, maar u mag dit absoluut niet doen. Waarom? Omdat Google uw opzoeking als eender welke andere opzoeking beschouwt. U zoekt uw eigen advertentie op, maar klikt er uiteraard niet op, want dit zou u geld kosten. Google denkt daardoor dat uw advertentie niet relevant is voor de zoekopdracht die u heeft ingegeven. Gevolg, Google vertoont uw advertentie niet meer als iemand die bepaalde zoekopdracht geeft.

Andere oplossing?

Is er dan geen andere manier om uw eigen advertentie te bekijken? Jawel, die oplossing is er. We kijken even naar uw AdWords dashboard.

Bovenaan ziet u de verschillende tabbladen: Startpagina, Campagnes, Mogelijkheden, Rapporten en Hulpprogramma’s. U klikt op die laatste. Nu ziet u een venster met een aantal opties. Kies de onderste optie, Advertentievoorbeeld en -diagnose. U komt nu op dit scherm:

Hier geeft u de zoekopdracht die u wilt testen in alsook welke locatie, taal en welke apparaten u wilt targeten. Als u alles heeft ingegeven, drukt u op ‘voorbeeld’. Google zegt nu ‘ja’ of ‘nee’. Ziet u een groen vakje met ‘ja’? Dan is alles in orde en wordt uw advertentie weergegeven in de zoekresultaten. U ziet nu ook een voorbeeld van hoe uw advertentie er exact uitziet en op welke plaats deze staat. Ziet u een rood vakje met ‘nee’? Dit betekent dat er iets mis is met uw advertentie. Google geeft aan welke problemen er zijn. Dit kan uw budget zijn, te lage score om vertoond te worden, …
Kijk even na wat Google u aanraadt en kom dan nog eens terug naar advertentievoorbeeld en -diagnose om te kijken of het probleem opgelost is.

Tip: geef deze methode ook door aan uw werknemers! Want ook als zij gaan googelen naar uw advertentie is het resultaat net dezelfde als bij u en dat zou zonde zijn.

Vragen over adverteren via Google? Contacteer ons vrijblijvend. Onze experts helpen u graag!

[contact-form-7 id=”18435″ html_class=”cf7_custom_style_2″]

Download gratis het e-book

Meer leads dankzij online marketing

Meer resultaten?

 

Ontvang onze laatste

nieuwe inzichten

X