Betere UX en een goede flow voor meer websitebezoekers

InBeeld Videoproducties is een zelfstandige videoproductiehuis, gespecialiseerd in het vertellen van verhalen via beeld en geluid.

De bestaande website had views, maar er was geen constante stoom van offerteaanvragen. InBeeld Videoproducties contacteerde Kingsberry met de vraag voor modernisering en conversieoptimalisatie van zijn website. Hij wou hierbij duidelijk maken welke diensten hij aanbood, en een overzichtelijke impressie geven van wat hij doet en waarvoor InBeeld Videoproducties staat.

User Experience en een goede flow

User Experience (UX) wijst op de totale ervaring die de klant heeft met je website. UX en een goede flow in webdesign zijn van cruciaal belang om een converterende website te creëren. Door deze correct op te stellen, begeleiden we klanten van header naar footer en laten we hun oog vallen op de belangrijkste boodschappen.

De bestaande website was reeds in WordPress, waardoor onze focus lag op het correct plaatsen van boodschappen met duidelijke call-to-actions (CTA). Een CTA is een oproep om een specifieke handeling uit te voeren zoals op een knop klikken of een contactformulier invullen. Door de klant langs verschillende CTA’s te leiden, gaat hij sneller over tot een (mogelijke) offerteaanvraag.

Een complete campagne met Google Ads

Je website optimaliseren heeft een positief effect op organisch zoeken via Google. Maar via advertenties kan je gerichter mensen bereiken. Inbeeld Videoproducties had reeds enkele Google Ads-campagnes lopen onder eigen beheer, maar helaas zonder het gewenste resultaat. Kingsberry optimaliseerde de Google Ads die al liepen en de resultaten waren onmiddellijk zichtbaar.

De combinatie van een vernieuwde website en goed opgezette Google Ads-campagnes gaven als resultaat dat de aanvragen bij Inbeeld Videoproducties binnenstromen. Momenteel is er minstens één nieuwe aanvraag per week.

Wil jij ook een nieuwe website of strategische advertenties? Contacteer ons en we helpen je met een gepaste strategie.