Infraroodexpert – Hoe we van radioluisteraars websitebezoekers maakten voor Infraroodexpert

Infraroodexpert is een innovatief en dynamisch team dat altijd op zoek is naar de meest vernieuwende producten die het ultieme warmtecomfort mogelijk maken. Dankzij hun uitgebreide kennis van de mogelijkheden in infraroodverwarming spelen ze in op de groeiende vraag naar deze verwarmingselementen. Aan Kingsberry de vraag hiervoor een creatieve en succesvolle radiocampagne te maken.

Wat Infraroodexpert vroeg

Infraroodexpert wilde een radiocampagne opzetten voor Batibouw, een jaarlijkse beurs voor zowel professionals in de bouwsector als consumenten met bouw- en verbouwplannen in Brussels Expo. Het doel van deze radiocampagne is meer mensen bewustmaken van een nieuwe manier van verwarmen met infrarood.

Onze aanpak

We lieten de radiospot naadloos aansluiten bij een promotionele actie op de website van Infraroodexpert. Deze actie hield in dat klanten zelf hun korting konden kiezen: een gratis terrasstraler, gratis installatie of korting op je aankoop. Na een te hebben gekozen mochten ze de andere twee kortingen aan familie en vrienden weggeven. Om deze radiocampagne te versterken lanceerden we een bijkomende campagne op Facebook. Deze downloadbare actie kon als bon meegenomen worden naar de beurs of showroom.

Er werden uiteindelijk twee versies gecreëerd voor de radiospot. Een versie van 10 seconden en een van 20 seconden. De langste versie van de spot vertelde echt de kernboodschap van de actie. Zo konden we op twee verschillende manieren de aandacht trekken van het publiek.

Op 16 mei 2022 startte de radiospot voor Batibouw op Radio 2, bij de lokale regio’s Antwerpen en Oost-Vlaanderen, waar de doelgroep vooral woont. Deze twee versies vielen gedurende twee weken, vijf keer per dag te beluisteren tussen 06:30 en 18:00. Zo kon de doelgroep de spot op verschillende momenten doorheen de dag horen.

Beluister de radiospot hieronder:

Het resultaat

Na deze uitzendperiode van de radiospot steeg, ondanks het laagseizoen van verwarming, het aantal contactaanvragen en de aanvragen voor een promotionele actie. De radiospot heeft dus in een zeer korte tijd een goede impact gehad op de verkoopcijfers.

Naar aanleiding van het succes van de Batibouw-radiospot maakten we in november 2022 een tweede radiocampagne gemaakt voor Infraroodexpert rond de torenhoge energieprijzen. Deze spot werd vanaf 14 november gedurende twee weken afgespeeld op Radio 2 regio Antwerpen en de resultaten waren opnieuw snel zichtbaar. Na deze twee weken steeg het aantal contactaanvragen. Dankzij de multichannelaanpak van de radiocampagne, de campagne op Facebook en de website ontstond er een sterke synergie die voor snelle en goede resultaten zorgt. Een radiocampagne is dus een zeer goede ondersteuning voor lopende campagnes.