Interieurbouwbedrijf Celdekor zag in het voorjaar van 2020 dat er nog rek zat op z’n online klantenpotentieel. De bouw van een nieuwe website moest als katalysator dienen om die digitale groei te bewerkstelligen.
De interactie met het digitale klantenbestand moest worden geoptimaliseerd in een tijd waarin zowel particulieren als bedrijven steeds meer online gaan om nieuwe oplossingen en partners te vinden. Daarnaast was er nood aan een meer moderne en grafisch verfijnde website die beter aansloot bij de actuele bedrijfsidentiteit.
Lead gericht en UX geoptimaliseerd webdesign
Tijdens een productief kennismakingsgesprek werden de pijnpunten van de oude website geanalyseerd. Celdekor kampte met een verdeelde doelgroep van particulieren en bedrijven die moeilijk hun weg vonden op de huidige site. Dit zorgde ervoor dat veel website bezoekers in een vroege fase afhaakten, wat een rem vormde op het aantal offerte aanvragen en de algemene lead generatie. Op de nieuwe website moest ingespeeld worden op de uiteenlopende noden van deze twee klantengroepen en moesten de verschillende diensten die Celdekor aanbiedt, duidelijker worden uitgelegd.
Daarnaast waren conversie optimalisatie en SEO optimalisatie belangrijke aspecten om zowel een betere vindbaarheid als een vlottere doorstroming van bezoekers naar het contactformulier te realiseren. Grafisch gezien moest de site bovendien meer aansluiten bij de nieuwe huisstijl.
Met een dynamisch, modern design en de integratie van verschillende huisstijlelementen werd de basis gelegd voor een frisse, bedrijfseigen website. Er werd gekozen voor een structuur waarbij hobbyklussers en bouwbedrijven vanaf de homepagina worden opgesplitst. Zo krijgt elke klantencategorie enkel pagina’s te zien met relevante content. Hierdoor navigeren bezoekers makkelijker naar de juiste pagina en daalde het aantal bezoekers dat afhaakte alvorens het contactformulier te bereiken.
Gestroomijnd voor conversie
Met een aparte pagina voor downloadbare documenten, paginaspecifieke contactformulieren, referentiebanners en zoekterm-geoptimaliseerde teksten werd bovendien tegemoet gekomen aan alle eisen van een moderne, conversiegerichte website. Dit alles om zowel de vindbaarheid, het merkvertrouwen als het aantal contactnames te stimuleren.
Die set van conversiegerichte pagina’s stond bovendien klaar om gebruikt te worden als speerpunt voor online marketing campagnes via Google Ads, Mailchimp, LinkedIn en Facebook.
Gewapend met een geoptimaliseerde website was Celdekor nu klaar om de uitdagingen van ondernemen in een digitaal landschap aan te gaan.