Een volledig nieuw en innovatief systeem in een (niche)markt lanceren? De marketeers van Kingsberry doen niet liever. Dat had ook het team van Facadeclick door, toen ze voor ons kozen om hun innovatieve bouwsysteem te lanceren.
Volledig nieuw concept
Facadeclick is een nieuw concept. Ze beschrijven het zelf als “een zinvolle evolutie richting circulair bouwen”. En dat klopt als een bus: ze gebruiken de klassieke eigenschappen van traditionele bakstenen met een innovatief kliksysteem. Zo wordt het bouwen van een gevel dankzij dit systeem makkelijker én sneller.
Onbekend is onbemind. Dat gezegde geldt ook voor het systeem van Facadeclick binnen de doelgroepen die ze voor ogen hadden. Dat zorgt natuurlijk wel voor een stevige uitdaging: we moesten het concept lanceren, de naam onder de (juiste) mensen brengen, hen overtuigen van de meerwaarde en ervoor zorgen dat ze met dit splinternieuwe systeem willen werken.
Een aanpak voor verschillende doelgroepen
Daarom creëerden we een omnichannel op verschillende campagnes. We kozen voor een weloverwogen mix van Facebook, Google Ads en LinkedIn om de zichtbaarheid van Facadeclick te verhogen.
Die keuze was bewust: we zaten immers met een zeer uiteenlopende doelgroep, waarvan we niet wisten hoe zij zouden reageren op dit nieuwe product. Daarom creëerden we verschillende campagnes om bouwheren, aannemers, architecten of overheden bewust te maken van de innovatieve circulaire bouwtechniek. Zo konden we zowel de input als de output van onze campagnes beter in kaart brengen.
Een mix van awareness en conversie
Het doel van de campagnes was tweeledig. Enerzijds moesten we nieuwe mensen bereiken, daarnaast moesten we hen ook overtuigen over het systeem. En die campagnedoelen behaalden we met succes:
- +600.000 vertoningen op amper 3 maanden na de launch
- +370 leads in verschillende nichesectoren
- Leads van bedrijven als Jan De Nul, Aertssen, Willemen Infra, DCA+, MG Real Estate, Stadsbader, …
Kortom: een succesvolle launch voor Facadeclick!