De kracht van een sterke TikTok campagne

Jaarlijks lanceert Kingsberry nationale videocampagnes voor één van onze klanten, zij richten zich naar een doelgroep van mensen tussen 18 en 45 jaar oud. Ook dit jaar lanceerde Kingsberry opnieuw een videocampagne voor deze B2C-klant. Waar de voorbije jaren de nadruk lag op advertenties op YouTube, Facebook en Instagram, werd dit jaar ook TikTok ads aan de mix toegevoegd.

Reels en Stories winnen aan populariteit

Voor deze specifieke campagne wilden we de klant meer onder de aandacht brengen bij jongeren en hun ouders. Ook geografische targetting was van belang bij deze campagne. Om beide doelgroepen te bereiken zijn Google Ads, Facebook en Instagram dé uitgesproken kanalen. We focusten daarbij niet enkel op de feed, want reels en stories groeien in relevantie. Facebook, Instagram reels en stories bieden namelijk de mogelijkheid om korte, visueel aantrekkelijke content te delen. In een tijd waarin de aandachtsspanne van mensen kort is, zijn deze formaten ideaal om snel informatie en entertainment over te brengen.

We zagen meteen een hoog volume qua vertoningen via reels en stories, maar een lagere conversieratio naar een landingspagina. Deze resultaten sloten perfect aan bij de verwachtingen voor deze awareness campagne. Enkele voordelen van vertoningen via reels en stories zijn het relatief goedkope bereik en het verticale formaat, dat makkelijk op te maken is.

De waarde van TikTok

Met deze info op zak, leek TikTok een goede manier om de marketingstrategie van de klant uit te breiden. Volgens recent onderzoek geeft 46% van de TikTok-gebruikers aan het kanaal te gebruiken om nieuwe dingen te ontdekken.

Hoewel je met TikTok op een platform zit waar geen stevige concurrentie aanwezig is, vraagt adverteren op TikTok wel een grote hap uit je budget. Het minimum dagbudget start aan 20€/dag, terwijl je bij Facebook al resultaten ziet bij een budget van 1€/dag.

Voor een awareness campagne is adverteren op TikTok een goed idee. Via dit kanaal alleen al kende de videocampagne meer dan 6 miljoen vertoningen. Zo had het minimum dagbudget wel een lage CPM (kost per duizend impressies). Ook de doorklikratio lag hoger dan de gemiddelde ratio voor een pure naamsbekendheidcampagne.

TikTok is voor herhaling vatbaar

TikTok is uitgegroeid tot een krachtige speler in de wereld van digitale marketing en biedt talloze voordelen voor marketeers. Onze klant is alvast met succes op de TikTok-trein gesprongen.

Wil jij ook TikTok toevoegen aan jouw campagnes? Onze marketingexperts helpen je graag verder. Of wil je zelf de kneepjes van het TikTok-vak leren? Schrijf je dan in voor onze opleiding TikTok adverteren!