Ferro design ontwerpt en produceert smeedijzeren ramen en deuren van uiterst hoge kwaliteit. Daar stopt het echter niet: interieur, tuinmeubilair en complex maatwerk maken ook deel uit van het aanbod.
In hun werkplaats in Brecht worden deze kwaliteitsproducten vervaardigd op maat van de klant. Als merk staan ze voor een moderne en tijdloze uitstraling.
De vraag van Ferro Design
Ferro design is op zoek naar een update van hun website. Ze willen niet alleen een meer eigentijds design met nieuwe beelden, maar ook een website die beter geoptimaliseerd is naar de gebruiker toe. Ze willen meer inzetten op het online genereren van leads en daarbij is een goede website een eerste stap. Kwalitatieve UX design en extra inzet qua SEO zijn dus prioriteit. De website moet de verschillende productlijnen opdelen en op de juiste manier in de kijker zetten. Alles moet makkelijk te navigeren zijn en de kwaliteit van het product uitstralen.
Het proces
Onze artdirector en UX-designer ontwierpen wireframes en maakte moodboards op die in lijn liggen met het beschikbare beeldmateriaal en de vraag van de klant. Ondertussen wordt er een uitgebreid zoekwoordonderzoek uitgevoerd. Op basis daarvan wordt een eerste versie van de copy op de website opgemaakt.
In een eerste feedbackmeeting werd de genomen richting voorgelegd aan Ferro Design en was er ruimte om eventueel bij te sturen. Vervolgens brachten we alle elementen samen in een eerste ontwerp. Hierin letten we voornamelijk op het visuele en de flow van de website. Die finetunen we verder op basis van feedback van onze klant, zodat er geen dubbel werk wordt geleverd op vlak van responsiviteit. Zodra het visuele volledig naar wens is wordt de back-end van de website helemaal in orde gebracht. Van responsiviteit tot technische SEO en links, alles wordt tot in de fijnste puntjes gecontroleerd.
Het resultaat
Simpel, www.ferrodesign.be.