Waarom bedrijven in de bouwsector moeten inzetten op online?

Mensen spenderen enorm veel tijd op het internet. Bedrijven zijn altijd aanwezig geweest of hebben reclame gemaakt daar waar doelgroepen tijd doorbrengen. Toch blijven veel bouwbedrijven de kat uit de boom kijken als het over het internet gaat. Of ze investeren in één kanaal zoals Google Adwords. Maar er kan echt veel meer om het juiste publiek te bereiken en vaak aan interessante budgetten.
Bedrijven in de bouwsector die online afwezig zijn of er heel weinig communiceren, worden er niet gezien en al zeker niet gevonden door geïnteresseerde consumenten. En dat is simpelweg een gemiste kans. Een sterke digitale aanwezigheid, met strategische online marketing is cruciaal om vandaag klanten te bereiken.

We horen het vaak bij bouwfirma’s: ze willen digitaal bijbenen, maar hebben absoluut geen tijd voor online marketing en de opvolging hiervan. Kingsberry biedt de oplossing. Wij nemen het hele werk van je over. Onze specialisten zorgen op maandelijkse basis voor een complete online marketing mix en gaan op zoek naar wat het beste voor uw bedrijf werkt dankzij permanente optimalisaties. We schrijven en publiceren blogposts, stellen mailings op en verzenden ze naar je doelgroep, we beheren Google en social media advertenties, voorzien content voor de website en social media kanalen, schrijven persberichten, etc…

Kortom, wij zorgen dat jouw investering in online marketing constant is en hierdoor rendeert. Dat je nieuwe klanten vindt en dat je verkoop stijgt. Met een team van verschillende profielen (marketing-strategen, copywriters, video-reporters, webdesigners) werken wij een strategisch plan uit op maat van jouw doelgroep. En daarna realiseren we dit plan op maandelijkse basis. Jij kan ondertussen helemaal focussen op jouw zaak.

Samenwerken zonder wurgcontract

Een belangrijk cijfer om te evalueren of je website in trek is, is hoeveel gebruikers wegklikken nadat ze één pagina hebben gezien. In Google Analytics heet dit het bounce percentage. Geen nood, er zal altijd een natuurlijk percentage bounces zijn op je website. Probeer dit dus niet te reduceren tot 0%.

Het kan echter een indicatie zijn dat mensen niet meteen zien waar je website over gaat, dat ze hoopten iets anders te vinden of te lezen, dat de laadtijd van de website te lang is, … De bounce-ratio en conversie-ratio vormen samen de hartslag van je website. Een respectievelijke stijging of daling is een teken dat je moet ingrijpen.

Contacteer ons!