Smartphoto kiest voor crossmediale aanpak tussen radio en online

Kingsberry realiseert twee nieuwe radiospots voor Smartphoto.be

In november en december klinkt de gloednieuwe radiospot van Smartphoto.be op nationale zenders MNM, Studio Brussel en Q-Music. Het is de vierde spot op rij die Kingsberry voor Smartphoto realiseert. Of beter de vijfde, want dit keer ontwikkelde Kingsberry ook een Franse variant van de spot voor Smartphoto.fr.

Ilse Van Vaerenbergh, General Manager bij Smartphoto voor Benelux & Southern Europe: “Radio en andere above-the-line media zijn complementair aan doelgerichte online marketing, mits beide goed op mekaar zijn afgestemd. Ze beogen een andere doelstelling en benaderen potentiële klanten op een ander moment in het beslissingsproces. In een complete marketing mix versterken deze kanalen mekaar. Radio is daarbij iets wat eerder op langere termijn rendeert terwijl online marketing al op een korte termijn effect heeft. Maar beide kanalen wekken bij zowel bestaande als nieuwe klanten interesse in ons merk.

Weg met stressmis, leve kerstmis!

Voortbouwend op het suces van de eerste drie radiospots ontwikkelde Kingsberry een nieuwe spot die tijdens de eindejaarsperiode wordt ingezet tijdens de reclameblokken op Q music, MNM en Studio Brussel. De spot mikt qua inhoud, concept en uitwerking op de vooral vrouwelijke doelgroep van Smartphoto.be. De Vlaamse radiospot kreeg ook een Franstalige tegenhanger, met een naar het Frans aangepast gezongen logo, een Franstalige stemmencast en een creatief vertaalde tekst. Momenteel loopt de Franse variant van de spot op verschillende Franstalige radiozenders.

Ilse Van Vaerenbergh: “We hebben onlangs onze vierde spot opgenomen met onze partner Kingsberry en de samenwerking liep telkens enorm vlot.

Creatief gezien sluiten zij heel sterk aan bij onze noden en verwachtingen. De weinige iteraties die er zijn verlopen snel en efficiënt en de opnames worden professioneel geregisseerd. We kijken al uit naar de volgende samenwerking!”

Interesse in radioreclame of de crossmediale aanpak tussen radio en online? Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek!