Internet marketing en internet reclame: hoe start je ermee voor jouw bedrijf?

Niemand maakt graag fouten maar besluiteloos zijn, is erger dan een fout maken die je kan bijsturen. Wekelijks bezoeken wij als online marketing bureau nogal wat middelgrote tot grote Vlaamse bedrijven. We horen daar dat sommige van die bedrijven hun omzet de laatste 4 jaren zien stagneren, soms is deze zelfs fors teruggelopen is ten gevolge van deze besluiteloosheid.

Starten met online marketing, een moeilijk proces

Andere bedrijven merken nog geen verschil in de cijfers maar voelen toch aan dat het tijd is om de digitale trein te nemen. Maar welke digitale trein moeten ze nu nemen, die voor een nieuw stockbeheer, nieuwe CRM, nieuwe processen of nieuwe machines? We zien dat het voor veel zaakvoerders een moeilijk proces is om door te gaan. De grote algemene deler is ‘het internet’ en daarom zitten deze zaakvoerders en leidinggevenden met ons samen in verband met de mogelijkheden voor online marketing.

Het internet is ondertussen enorm uitgebreid en complex geworden met tal van mogelijkheden. Het is de manier om met je (toekomstige) klanten in contact te komen. Naast de stap om iets met internet te gaan doen is nu de vraag ‘Wat gaan we nu juist met internet doen?’ en ‘Hoe pakken we dit het best aan in onze sector?’. Vele vragen komen hierbij kijken en ook iedereen heeft er zijn eigen visie over. Sommige kijken naar de IT’ers voor antwoorden, want het internet… dat is toch IT. Andere kijken dan weer naar concullega’s of denken na over hoe ze zelf graag (of net niet) benaderd zouden willen worden via internet.

Is het internet wel iets voor mij?

Er zijn ook bedrijven die nog steeds denken dat het internet niet voor hun bedrijf aan de orde is, want bij hen gaat het vooral over menselijk contact. Het is een zoektocht naar antwoorden die zo goed mogelijk gestart moet worden. Om deze zoektocht perfect te starten is het de essentie om met de juiste kennis en expertise van start te gaan. Bij Kingsberry doen we onderzoek naar de beste online benadering van jouw klanten. Het is vanzelfsprekend dat elk bedrijf een andere aanpak en benadering vraagt.

Het kan ook dat er al verschillende pogingen zijn ondernomen om met ‘marketing via het internet’ te starten maar dat er nog steeds niets, of niet consequent via de mogelijke internet kanalen gebeurt voor jouw bedrijf. Evengoed zijn er ook die iets ‘gedaan’ hebben en tot de conclusie komen dat de gekozen strategie voor hun niet werkt of dat ze de foute digitale partner hebben gekozen. Hierna komt het proces om te communiceren, leads verzamelen, prospecteren of zelfs verkopen via het internet weer stil te liggen.

Stil staan is achteruit gaan

Het gevolg van deze besluiteloosheid is een digitale impasse. De over-analysering van wat zou moeten of kunnen zijn leidt vaak tot een stilstand. Niemand weet het nog en niemand durft nog te bewegen of zelfs nog maar te praten over beweging.

Op een gegeven moment besluit men dan toch maar eens een bedrijf zoals het onze aan tafel te vragen. Om uit te leggen hoe wij het zien en hoe we voor hun specifieke situatie en sector een oplossing kunnen aanbieden.

De resultaten van die gesprekken zijn zeer uiteenlopend, vaak is het twijfelpunt: moeten we nu eerst investeren om iets te verdienen, waarom moet dat zoveel kosten en wat kan je mij garanderen? Om het antwoord op deze vraag voor uw sector te ontdekken dient u onderstaande contactaanvraag in te dienen, we komen graag bij u langs om de antwoorden te geven

Hulp met online marketing? Contacteer ons nu!