6 tips voor succesvolle Facebook advertenties – deel 1

Het Kingsberry team heeft de hoofden bij elkaar gestoken en hieruit zijn 12 Facebook tips ontstaan. 12 tips die in 2 delen van 6 tips op onze website zullen verschijnen. Tijd voor waardevolle Facebook tips, geen wegwerp tips maar sterke tips die je voor al jouw Facebook campagnes zal kunnen gebruiken. In deel 1 komen de volgende onderdelen aan bod: ‘voor de campagne’ en ‘jouw TOP-advertentie’.

Voor de campagne
Kijk eerst naar jezelf voor je begint

Voor je een nieuwe campagne start kijk je best eerst naar jezelf en waar je staat als bedrijf. Kijk naar jouw Facebook statistieken. Deze statistieken kunnen je een idee geven van hoe je nu op Facebook presteert en hoe de mensen momenteel op jouw content reageren. Als er geen of weinig interactie is kan je best deze issue eerst oplossen vooraleer je de campagne start. Wanneer je echt van 0 start zal het tijd vragen voor je op volle toerental draait. Betere resultaten verkrijg je enkel en alleen door je op een constante manier te engageren.

Zet jouw doelen

Natuurlijk is de spilvraag ‘wat wil ik nu bereiken?’ maar inderdaad wat wil je nu echt bereiken? Wat is het resultaat dat je wil bereiken? Met de talrijke mogelijkheden van Facebook is het niet altijd duidelijk welke aanpak het beste zal werken voor jouw campagne. De beste methode is om te starten vanuit wat je wil bereiken. Wil je de mailing lijst uitbreiden? Een product promoten? Of gewoon branding genereren?

Het helpt ook om te weten aan wie je wilt verkopen. Start met te kijken naar de doelgroep waarin je geïnteresseerd bent. Hiermee bedoelen we: is het een eerste aankoop of zijn het bestaande klanten? Dit beïnvloedt niet alleen wat je wil zeggen maar ook wat je gaat promoten in de advertentie. Een duidelijk doel voor ogen met een specifieke doelgroep zorgt voor een effectieve campagne.

Maak jouw TOP-advertentie

Blijf bij jouw merk identiteit

Er is geen reden om plots op Facebook op een andere manier te communiceren. Gebruik dezelfde identiteit die je ook gebruikt via andere marketingkanalen. Anders riskeer je het vervreemden en verliezen van klanten. Je wil ook geen identiteit op Facebook creëren die niet strookt bij de realiteit. Laten we dus zeggen dat stelligheid erg belangrijk is voor een sociale mediastrategie. Het voelt niet oprecht wanneer je een andere manier van communiceren gebruikt wat kan leiden tot wantrouwen.

Mensen willen mensen zien

Onzeker over welke foto je wilt gebruiken? Dan zal je dit stukje tekst enorm interessant vinden. Uit onze ervaring kunnen wij zeggen dat mensen graag foto’s zien van andere mensen. Lifestyle foto’s van producten doen het beter dan foto’s die enkel het product tonen. Wat maakt dat een foto met een persoon goed presteert is dat mensen Facebook op deze manier gebruiken, om foto’s te posten van vrienden en familie.

Call to action

Het is niet genoeg om mensen uit te nodigen om iets te doen het is wat je hen vraagt te doen dat het verschil maakt. ‘Leer meer’ is de minst effectieve call to action. Maar ‘Shop nu’ werkt wel goed, omdat het specifiek en direct is. Wees dus zo specifiek en direct mogelijk om de beste call to action te genereren voor jouw Facebook advertentie.

Maak gebruik van een voordeel

Een andere manier om kliks te genereren? Biedt hen iets wat ze leuk vinden aan. Geef ze een reden waarom ze moeten klikken en gebruik dit dan ook in de copywriting. Advertenties waar geen voordelen in de copy zijn verwerkt, presteren over het algemeen veel minder dan waar er wel één in verwerkt is.

Geen tijd om zelf te adverteren op Facebook? Wij doen het graag voor jou!