Klantencase: Modemerk Linea Raffaelli zet in op online merkcampagne

Het Kingsberry team heeft de hoofden bij elkaar gestoken en hieruit zijn 12 Facebook tips ontstaan. 12 tips die in 2 delen van 6 tips op onze website zullen verschijnen. Tijd voor waardevolle Facebook tips, geen wegwerp tips maar sterke tips die je voor al jouw Facebook campagnes zal kunnen gebruiken. In deel 1 komen de volgende onderdelen aan bod: ‘voor de campagne’ en ‘jouw TOP-advertentie’.

Strategische inzet van kanalen en advertentietypes
Sociale media

Voor je een nieuwe campagne start kijk je best eerst naar jezelf en waar je staat als bedrijf. Kijk naar jouw Facebook statistieken. Deze statistieken kunnen je een idee geven van hoe je nu op Facebook presteert en hoe de mensen momenteel op jouw content reageren. Als er geen of weinig interactie is kan je best deze issue eerst oplossen vooraleer je de campagne start. Wanneer je echt van 0 start zal het tijd vragen voor je op volle toerental draait. Betere resultaten verkrijg je enkel en alleen door je op een constante manier te engageren.

Google Adwords & Display

Naast de social media kanalen zetten we ook doelgerichte zoekadvertenties op in Google en ontwierpen we visuele banners die vrouwen aansporen om de website te bezoeken en de collectie te bekijken.

Gefocust op doelgroepen en timing

Bij de opmaak van de advertenties (teksten, afbeeldingen) en de strategische set-up va de campagnes werd steeds een duidelijke doelgroep gedefineerd. Zo ontstaan er advertenties die gericht zijn naar bruiden, naar moeders van de bruiden, naar mama’s van communicantjes etc…waarbij heel concreet werd ingespeeld op timing (bv. communie periode)

Website en campagne voor conceptstore in Brugge

Eens je campagne is gelanceerd is het goed om een het perspectief te behouden als je jouw resultaten bekijkt. Als je campagne niet meteen resulteert in verkoop betekent dat niet dat deze gefaald heeft. Snelle verkopen zijn geweldig maar door de advertentiecampagne op lange termijn te bekijken ga je een beter beeld krijgen over de effectiviteit.

Wat is het resultaat?

Resultaten van printcampagnes kan je niet echt meten. Die van online campagnes wel. Op drie maanden tijd haalden onze advertenties 1 miljoen vertoningen die de naam en collectie van het modemerk onder de aandacht brachten bij hun doelgroep. De website van Linea Raffaelli bereikte 50% meer bezoekers. Deze mensen kwamen uit op de website zowel aangespoord door advertenties als door het ingeven van de merknaam in Google (merknaam wordt bekender). Meer dan 1.500 mensen downloaden de catalogus na het zien van een Facebook Lead Form advertentie. Linea Raffaelli kan deze grote groep mensen via mail informeren over nieuwe collecties. De website van de concept store bereikt maand na maand meer bezoekers. Momenteel brengen de inspanningen van Kingsberry meer dan 50% van het verkeer aan.

Heb jij interesse in een samenwerking met Kingsberry? Contacteer ons!