Er zit meer in Mailchimp dan je denkt
Betere e-mailmarketing met Mailchimp
De meerderheid van de KMO’s die actief bezig is met e-mailmarketing gebruikt Mailchimp. Zij verkiezen deze tool om e-mails te versturen naar hun lezers. Ze hebben verschillende redenen hiervoor:
1. Mailchimp is goedkoop. Sterker zelfs: de tool is gratis zolang je onder de limieten van 12000 e-mails en 2000 mensen blijft.
2. De e-mailmarketing tool is zeer gebruiksvriendelijk in tegenstelling tot concurrenten. Een lijst aanmaken en e-mail versturen wijst zichzelf uit.
3. Remarketing, formulieren, slimme segmentatie, … Mailchimp is steeds opnieuw een innovator op vlak van e-mailmarketing.
Toch duurt het altijd even vooraleer jouw concurrenten op de hoogte zijn van deze nieuwe mogelijkheden. Er snel op inspelen is dus de boodschap!
Op zoek naar een expert die het maximale uit Mailchimp haalt?
Drie manieren om het verschil te maken
1. Minimal effort, maximum return met geautomatiseerde e-mails
Klinkt goed, niet? Geautomatiseerde e-mailcampagnes laten je opvallen en versterken de band met je potentiële klanten.
Er zijn enkele mogelijkheden om je bedrijfsmails te automatiseren:
- Verwelkom nieuwe inschrijvingen in je database met enkele geautomatiseerde mails.
- Zorg voor een vlotte service na verkoop met een reeks aan tips & tricks voor je product of dienst. (Of haal er extra verkopen uit!)
- Stuur de bezoekers uit je webshop een update van hun winkelwagentje.
2. Spreek je potentiële klanten aan, afhankelijk van hoe ze je mail hebben behandeld
- Mensen die je mail openden (of mensen die ‘m juist niet openden). Zij toonden eerder interesse, waardoor de stap naar een aankoop of offerteaanvraag klein is.
- Ontvangers die plots minder actief zijn. Misschien loont het om hen terug te betrekken via sociale media?
- Een zelfgekozen onderdeel. Heb je veel ontvangers met dezelfde interesses? Dan kan het interessant zijn om advertenties te maken die over dit onderwerp gaan. Veel werk? Dat valt zeer goed mee!
3. Zorg voor continuïteit
- Een (geautomatiseerde) e-mailcampagne voor nieuwe ontvangers, die enkele vragen en belangrijke berichten krijgen.
- De updates van je blog of belangrijk nieuws in je bedrijf.
- Slimme inzichten die je enkel deelt met de ontvangers van je e-mails.