Spendeer jij al die euro's op de juiste manier?
Google Analytics als hulpmiddel voor je online marketingsucces
1. Conversies & verkopen
2. Bezoekers (en hun kwaliteit)
Een website zonder bezoekers is als een zonnige kustgemeente zonder kusttoerisme… geen goede zaak voor ondernemers.
Natuurlijk is het gemakkelijk om honderden (en zelfs duizenden) bezoekers naar een website te brengen. Gewoon de advertentiebudgetten opendraaien en klaar is kees. Maar zijn dat wel allemaal kwalitatieve bezoekers? Om de kwaliteit van onze websitebezoekers te meten in Google Analytics, kijken wij meestal naar de volgende parameters:
1. Bounce Rate. Zowat het enige cijfers dat marketeers blij maakt wanneer het gedaald is: de bounce rate. Hoe lager deze ratio ligt, hoe beter je website scoort. Dit cijfer is namelijk het aantal bezoekers dat je website bezoekt en zonder enige actie of klik terug vertrekt.
2. Pagina’s per sessie. Wanneer een bezoeker meerdere pagina’s leest, moet hij of zij toch geïnteresseerd zijn? Meestal wel! Daarom is het belangrijk om het aantal pagina’s per sessie goed bij te houden. Het is een maatstaf van de kwaliteit van je content én van je bezoeker.
3. Time on site. Een bezoeker die minutenlang op je website vertoeft is normaal gezien wel geïnteresseerd in je product of oplossing. De time on site geeft een goed beeld van de kwaliteit van je content, product of dienst. Een mooie graadmeter dus!
Wanneer de kwaliteit gestegen is én het aantal bezoekers is gestegen, dan is er sprake van gericht online marketingsucces.
3. Bronnen
4. Belangrijkste pagina’s
5. Exit page ratio
Extra parameters voor online marketingsucces?
Echt succes? Ontdek onze online marketinganalyse!
Op zoek naar een expert die zijn blik op jouw online marketing werpt? Daarbij kunnen we jou zeker en vast helpen. Wij maken vrijblijvende en onafhankelijke analyses en adviesrapporten van jouw online marketing en website. Op het einde van de rit krijg jij:
✅ Een overzicht van de cijfers, conversies en bezoekerskwaliteit.
✅ Een content- en bronanalyse, zodat je weet waarop je beter kan inzetten.
✅ Een hands-on plan van aanpak om je online marketing naar een nog hoger niveau te brengen.