Je oude marketing werkt plots niet meer. Wat nu?

Waar zijn mijn klanten naartoe?

Klanten overtuigen en marketing voeren? Dat was vroeger een stuk gemakkelijker dan vandaag de dag. Je nam deel aan beurzen, publiceerde advertenties in vaktijdschriften, … en nieuwe klanten vonden vlot hun weg naar jouw onderneming.

Plots werkt dit minder of zelf helemaal niet meer… Beurzen en evenementen worden overspoeld door studenten en advertenties in (vak)magazines liggen wel mooi te blinken in je ontvangstruimte maar zorgen niet voor leads. Wat werkt er dan nog wél?

Het antwoord is simpel: Online marketing.

Online marketing: meer dan een website

Heb je een website? Dat is alvast een goede eerste stap, we zien echter heel vaak bedrijven met een website die veel te weinig bezoekers ontvangt om resultaten te kunnen boeken.

Hoe krijg je nu meer bezoekers op je website?

Vaak is er niet één kanaal dat op zichzelf het grote verschil zal maken voor de resultaten van je bedrijf. Om de juiste mensen aan te trekken is het van belang om (net als je concurrenten) op alle relevante kanalen aanwezig te zijn. Een mix van verschillende kanalen die op diverse manieren aansluiting zoeken bij je doelgroep laat toe om te optimaliseren en werkt het beste op lange termijn. Omdat grafisch, tekstueel, technisch en strategisch alles in elkaar moet passen vertrekken de meeste bedrijven daarom vanuit een marketing plan.

Alles begint bij een doordacht online marketingplan

Dat je doel bereikt wordt is dan misschien wel de belangrijkste factor, maar het is ook oppervlakkig. Dat bezoekers al dan niet converteren zegt je niets over hoe of waarom. Eén manier om dit met Google Analytics na te gaan is real-time tracking.

Met real-time tracking kan je het gedrag van je gebruikers op het moment dat ze op je website zitten bekijken. Waar op de website zitten ze en hoe lang? Hoe snel ondernemen ze de beoogde actie? Wanneer klikken ze weg? Real-time tracking helpt je te zien waar gebruikers vastlopen in de “flow” en geeft dus aan waar je website kan worden geoptimaliseerd. In de Google Analytics opleiding van Kingsberry leer je hoe en waar je dit allemaal kan doen, en hoe je de resultaten juist moet interpreteren. Neem hier eens een kijkje voor meer informatie.

Een online marketingplan als blauwdruk

Wanneer het plan klaar is en alle puntjes op de online i staan, heb je een allesomvattende gids die je helpt om op een gestructureerde en meetbare manier aan online marketing te doen. Deze online marketing-blauwdruk kan je gebruiken om je online marketing uit te voeren of de markt te verkennen aan de hand van wat je nodig blijkt te hebben: zoals omschreven in het plan.

Heb je intern niet de mensen of de tijd om het plan uit te voeren? Een online marketingbureau (zoals Kingsberry) voert het plan niet alleen voor je uit, maar houdt tevens de vinger aan de pols van jouw campagnes en maakt voortdurend de optimalisaties gericht op het behalen van jouw doelen.

Een online marketingplan is dus een toekomstgericht en hands-on aanpak die jou helpt om op een resultaatgerichte manier aan marketing te doen. Dankzij de KMO portefeuille ontvang je bovendien nog een korting tot 40% onder de peiler advies.

Presteert jouw marketing niet meer als vroeger? Neem meteen contact met ons op.