Internationaal b2b prospecteren zonder je kantoor te verlaten?

Internationaal b2b prospecteren zonder je kantoor te verlaten?

Tijd om te groeien?

Heb je het gevoel dat jouw bedrijf klaar is voor de volgende stap? Wil je het marktpotentieel testen in nieuwe regio’s? Of probeer je al ongekende markten te verkennen, maar vlot het niet? Internationaal prospecteren lijkt voor veel ondernemingen een reusachtige berg om te beklimmen. Of nog vaker, een stap in het duister.

Maar dat hoeft het niet te zijn.

pexels-eric-sanman-1365425

Wil je de wereld van online marketing samen met ons ontdekken?

Neem contact met ons op via het contactformulier en één van onze experts belt je zo snel mogelijk terug!

Wat heb je nodig om nieuwe markten te verkennen? Simpel, een internetverbinding en een partner met ervaring in online prospecteren

Het klassieke model van bedrijven om een nieuwe internationale markt te verkennen is niet zonder risico. Het openen van een nieuw filiaal, het plaatsen van personeel, een lokaal netwerk uitbouwen, … Een grote investering van tijd en budget in de hoop op een hoge ROI (Return on Investment). Zelfs zonder crisissen blijft dit een onzekere missie.

Wat als je dit risico kon inperken en je marktonderzoek efficiënter kon maken? Met de hulp van de juiste online marketing tools kan jij potentiële klanten voor jouw product of dienst in nieuwe regio’s lokaliseren én aanspreken. Wat dit concreet betekent? Kingsberry kan onder meer helpen bij de online zichtbaarheid van jouw Belgisch bedrijf op de internationale markt. We zorgen ervoor dat Belgische bedrijven ook in het buitenland gevonden worden wanneer er vraag is naar hun product/dienst. Deze vraag verhogen of zelf vraag creëren in nieuwe markten wordt mogelijk met de juiste online marketingtools. En dit allemaal zonder enige fysieke verplaatsing. 

Je bereikt de gewilde profielen bij de gewenste bedrijven en kan hen rechtstreeks informeren over de oplossingen van jouw bedrijf. Het eerste contact is gelegd, zonder dat je sales team het kantoor moest verlaten.

Online marketing zorgt niet enkel voor een vlotte introductie bij potentiële partners, het zorgt ervoor dat offerte aanvragen of aankopen uit nieuwe regio’s rechtstreeks in de mailbox van je sales team terecht komen.  

Picture of sales agents working together in company office

 

  1. To invest or not to invest. Dankzij internationale online marketing krijg je snel voeling met het lokale marktpotentieel. Hebben je gesprekspartners wel oren naar jouw boodschap, dan liggen er kansen voor jouw bedrijf. Je kan dus meteen inschatten of een bepaalde markt het waard is om in te investeren.
  2. De snelste route naar de beslissingsnemers. Zelfs een ervaren sales heeft tijd nodig om zijn weg voorbij de balie en tot bij de beslissingsnemers te vinden. Veel uren en dagen gaan verloren aan het praten met mensen die geen impact hebben op een mogelijk partnership. Met gerichte online prospectietools, bereik je meteen de juiste persoon.

Online in contact treden met beslissingsnemers

Stel, je hebt een bepaald type bedrijf op het oog waarvan je weet dat ze wel interesse zullen hebben in jouw producten of diensten. Hoe grijp je dan de aandacht van senior profielen bij die ondernemingen? Want de weg langs de balie en de onthaalmedewerker naar boven, kan soms héél lang zijn.

Dan maar de directe route. CEO’s, CFO’s, managers,… stuk voor stuk zijn ze terug te vinden op online kanalen. En ze zitten daar niet zomaar. Op professionele platformen zijn mensen actief op zoek naar partners om hun bedrijf te laten groeien. Hierop aanwezig zijn en waardevolle content naar de juiste profielen sturen is dan ook cruciaal.

Zodra je weet op welke kanalen jouw doelgroep zich bevindt, komt het er enkel nog op aan je boodschap juist te verpakken.  

Je boodschap aanpassen aan je doelgroep voor maximale interactie

Binnen elk bedrijf zijn er verschillende beslissingsnemers met elk hun eigen doelstellingen. Door in te spelen op deze doelen, kan je jouw product of dienst interessant maken voor niet één, maar meerdere profielen binnen eenzelfde organisatie. Zo vergroot je de kans op een samenwerking.

Enkele voorbeelden. Aan een CFO, die vooral bezig is met het beheersen van de kostenstructuur, kan je uitleggen hoe jouw product efficiënter werkt dan hun huidige model. Bij de CEO focus je voornamelijk op de potentiële omzetgroei. Op het niveau van managers en leidinggevende profielen kan je dan weer inspelen op functionaliteit, gebruiksgemak en snelheid. Met andere woorden, de praktische voordelen van je oplossing.

Omdat online marketing tools je de kans geven om specifieke profielen te bereiken, kan jij je boodschap boetseren naar hun noden en objectieven.

Interesse om nieuwe markten te verkennen met online marketing? Kingsberry ondersteunt al jaren B2B en B2C bedrijven bij hun internationale groei. Contacteer ons voor een gesprek. Wij horen graag hoe we je kunnen ondersteunen bij je plannen.

Comments are closed.