3 redenen waarom jij best adverteert op Google

Het aankoopproces van onze hedendaagse consumenten is sterk veranderd. Waar mensen vroeger beïnvloed werden door een goede salestechniek, informeren ze zich nu eerst via zoekmachines zoals Google. Er is binnen Google een constante stroom van particuliere en professionele (B2B) kopers die op zoek zijn naar organisaties om klant bij te worden. Nog te vaak gaan buitenlandse bedrijven lopen met die klanten, omdat Belgische bedrijven te weinig gebruik maken van de opportuniteiten die er zijn.

De voordelen van Google Ads

Niemand betaalt graag geld aan Google. Waarom dan toch investeren? Simpelweg omdat het werkt. Of het nu gaat om zoekadvertenties, displaybanners op andere website of videoadvertenties op YouTube, Google Ads kan een van de sleutels zijn tot gestegen offerteaanvragen, meer verkoop of meer winkelbezoeken.

#1 Gericht adverteren

Je kan je doelgroep targeten op basis van locatie, taal, zoekwoorden en demografische gegevens, waardoor je advertenties alleen worden weergegeven aan jouw specifieke doelgroep. Hierdoor kan je jouw advertenties tonen aan mensen die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in je producten of diensten, wat leidt tot meer websitebezoeken en verkoop.

In tegenstelling tot bij advertenties op socialemediaplatformen, krijgen enkel personen die al op zoek zijn je advertentie te zien. Op die manier target je enkel mensen die al interesse tonen, wat de kans op aankopen vergroot.

#2 Kostenbeheersing

Google Ads zorgen voor een kosteneffectieve aanpak. Het beheer van je budget ligt volledig in je eigen handen. Je kiest dus zelf hoeveel geld je inzet op bepaalde zoekwoorden en hoeveel je campagne mag kosten. Loopt je campagne niet zoals gewenst? Je kan op elk moment je budget aanpassen. Bovendien betaal je bij search engine advertising (SEA) meestal per klik op de advertentie. Dat betekent dat je alleen betaalt wanneer iemand daadwerkelijk op de advertentie klikt en naar je website wordt geleid.

#3 Meetbare resultaten

Benieuwd of je campagnes effectief iets opleveren? Google Ads toont jou de behaalde resultaten, zodat je kan optimaliseren waar nodig. Kom te weten waar je sterktes en valkuilen zitten en waar optimalisatie je bedrijf nog wat vooruit kan helpen.

Waarom Google Support niet de beste oplossing is

Kan je dan niet gewoon werken met Google Support, de hulplijn van Google, voor het automatische beheer van je Google Ads? Nee, voor de meeste kmo’s is Google Support allesbehalve handig. Pas vanaf een advertentiebudget van 35.000 euro per maand beschikken machine learning en AI over voldoende data om een geschikte campagne te kunnen opzetten. Tenzij je tienduizenden euro’s wil spenderen aan een robot, kies je best voor een digital agency dat weet van aanpakken. Met toonaangevende merken zoals Syntra AB en smartphoto bewijst het team van Kingsberry dat het aan die voorwaarde voldoet.

Wat je zeker moet vermijden, is dat je jouw Google Ads beheert zonder kennis van zaken. Google Ads is best complex en bij een gebrek aan kennis spendeert het heel je budget, zonder resultaat. Zorg dus voor geschoolde marketeers via de Kingsberry Academy of ga voor een totale ontzorging met Kingsberry. De juiste marketingpartner zorgt voor de resultaten waar jij naar op zoek bent.

Een marketingpartner nodig? Vul onderstaand formulier in.