Deel visueel aantrekkelijke content met vlogs

Vlogs zijn een zeer populair communicatiemiddel en dat ziet Kingsberry bij haar nieuwe en bestaande klanten! De laatste maanden zijn de aanvragen voor vlogs enkel maar gestegen. Vlogs zitten standaard in het contentmarketingpakket van Kingsberry, maar kunnen ook los aangevraagd worden.

Deel visueel aantrekkelijke content met vlogs

Klanten zoals Maxevent en Infraroodexpert maken hier gretig gebruik van. Naast 20 geschreven blogs, maakt Kingsberry ook jaarlijks 4 vlogs voor hen. Enkele voorbeelden van vlogs die we voor hen al maakten zijn klantentestimonials, verslagen van events zoals openbedrijvendag, nieuwe projecten of productvideo’s.

Wat is een vlog?

Een “vlog” is een afkorting voor “videoblog”. “Het is een vorm van contentcreatie waarbij individuen of bedrijven video’s opnemen en delen met hun publiek op platformen zoals YouTube, Vimeo, Instagram, TikTok en andere videoplatforms. In vlogs delen mensen meestal persoonlijke ervaringen, meningen, gedachten en andere aspecten van hun leven of merk.”

De meeste vlogs, worden gepusht op social mediakanalen. Dit gebeurt niet alleen organisch op de feed, maar ook via advertenties.

Voordelen van vlogs voor bedrijven

De populariteit van vlogs zal de komende jaren alleen maar stijgen. Het is niet alleen een snelle manier van content maken, maar ook eenvoudig dankzij de nieuwste technologieën.

Enkele voordelen van vlogs voor bedrijven:

  • Persoonlijke connectie: Vlogs stellen bedrijven in staat om een persoonlijke connectie te leggen met hun doelgroep. Door video’s te delen waarin medeweerkers of leidinggevenden van het bedrijf worden getoond, geef je een menselijk gezicht aan je merk en voelen mensen zich meer verbonden met je bedrijf.

  • Inhoudelijke expertise: Bedrijven kunnen via vlogs hun expertise en kennis delen. Dit helpt om vertrouwen op te bouwen bij potentiële klanten, omdat ze kunnen zien dat het bedrijf weet waar het over praat.

  • Merkbekendheid en exposure: Regelmatige vlogupdates zorgen voor een grotere zichtbaarheid en merkbekendheid. Mensen onthouden een merk sneller als ze waardevolle en boeiende inhoud te zien krijgen.

  • SEO-voordelen: Video-inhoud kan de zoekmachineoptimalisatie (SEO) van een website verbeteren. Door video’s te publiceren op platformen zoals YouTube en deze te koppelen aan de website van het bedrijf, kunnen bedrijven de zichtbaarheid op zoekmachines vergroten.
  • Klantgetuigenissen: Als vlogs klantengetuigenissen of casestudies bevatten, zien potentiële klanten de waarde en kwaliteit van het bedrijf.
 

Bedrijfsvideo of vlog?

Veel bedrijven hebben graag een bedrijfsvideo, maar schrikken van de prijs. Hoewel beiden hun eigen voordelen en doelstellingen hebben, is een vlog een perfect alternatief voor een bedrijfsvideo.

Wil jij vlogs als vast onderdeel in jouw contentmarketing? Neem dan snel contact op!