“Voorspellend datamodel van Kingsberry voor SyntraAB campagnes wordt beloond met FeWeb award.”

Als digital agency zijn we op frequente basis bezig met het optimaliseren en innoveren van onze digitale methodiek. Zo gingen we eerder dit jaar aan de slag met een voorspellend datamodel voor verschillende van onze klanten. Syntra AB wilde ontdekken hoe ze verkoop kunnen opschalen dankzij online marketing. De resultaten van dit model bleven niet onopgemerkt en werden beloond met de FeWeb Digital Champs award.

Voorspellend data-driven model

Digital marketing is natuurlijk geen exacte wetenschap. Hierdoor is het opzetten van campagnes vaak een proces in het opschalen van succesvolle technieken. Toch zijn we erin geslaagd om met een data-driven model de resultaten van bepaalde campagnes te gaan voorspellen.

Dankzij een grondige analyse van de bestaande data uit campagnes in het verleden waren we in staat om waarheidsgetrouwe voorspellingen te doen over het groeipotentieel van bepaalde onderdelen. Zo werd in kaart gebracht waar er nog groeimarge was en konden marketinginspanningen en budgetten veel gerichter ingezet worden. Zodat er geen onnodige budgetten werden gebruikt voor business units die hun potentieel reeds volledig benut hadden. Het verhogen van budgetten klinkt logisch om resultaten te boosten, maar is niet in alle situaties van toepassing. In een verzadigde markt zal meer budget niet tot meer resultaat leiden. Daarom is het zo belangrijk om te kunnen voorspellen waar er wel nog groei mogelijk is.

Het resultaat

De resultaten van de campagnes volgden voor 80% de voorspellingen die we aan het begin van het traject maakten. Zo kan onze klant vertrouwen op de data die beschikbaar zijn, is de klant in staat om sneller potentieel in de markt te spotten en is de klant minder afhankelijk van fluctuatie. Budgetten kunnen gericht bijgeschaafd worden en er kunnen zelfs parallelle business units opgericht worden.

Dit voorspellend datamodel is dus een zeer waardevolle meerwaarde (vooral in concurrentiële markten). Het biedt de mogelijkheid om de markt op een efficiënte manier te bespelen en gericht te kunnen adverteren. Bovendien is dit model van grote waarde voor performance marketing. Het stelt bedrijven namelijk in staat om sneller resultaatgerichte beslissingen te nemen en het volledige marktpotentieel te benutten wanneer het zich stelt.

Ben jij ook op zoek naar manieren om efficiënt verkoop op te schalen of het marktpotentieel maximaal te benutten? Contacteer Kingsberry voor meer informatie rond ons voorspellend datamodel.