Online B2B Marketing

Bereik meer bedrijven dankzij digitale marketing

Voor een aantal bedrijven was het tot voor 2021 nog niet duidelijk. Maar tegenwoordig kan niemand er om heen. De shift van offline naar online is onmiskenbaar, zeker op vlak van B2B marketing. Voor velen is dat een uitdaging, want de klassieke marketingmix werkt plots niet meer.

Als het op B2C aankomt kunnen veel bedrijven initieel zelf aan de slag met advertenties. Dat komt omdat degene die klikt vaak ook diegene is die de eindbeslissing maakt. In een B2B omgeving is dat natuurlijk anders. De aankoop van een product of het inschakelen van een service wordt altijd eerst intern besproken. Al snel ontstaat er een online heen-en-weer tussen verschillende kanalen.

Overal aanwezig zijn kan, als je weet hoe. Een partner als Kingsberry kan je helpen op een efficiënte manier nieuwe prospecten tot bij jouw diensten te krijgen.

Online prospectie door B2B Marketing.
Hoe juist?

Kingsberry gebruikt geavanceerde targeting om binnen jouw doelgroep de meest relevante profielen aan te spreken. Tijdens een intakegesprek leggen we vast wat de kenmerken zijn van dat segment. We voorzien gepaste advertenties die hen aanspreken. Onze doelstelling is het verzamelen van hun gegevens. Dat kunnen we met leadform-advertenties op sociale media of via jouw website. Vanaf dat je campagne loopt zullen er dus automatisch leads beginnen binnenstromen. Op basis van hun gedrag stellen wij onze campagne bij.

Een online traject

Afhankelijk van jouw dienst of product kan het online traject dat je prospecten volgen erg verschillen. Kingsberry stippelt voor jou een doeltreffende en doordachte advertentiecampagne uit. We identificeren waar we mensen kunnen aanspreken en vinden de beste manier om gegevens te verzamelen van jouw doelgroep. Je sales team zal nooit meer stilzitten en zal zo leads binnenrijven.

Waar je maar wil

Online heeft oneindig veel voordelen. Je kan je prospectie in zowat elke grootteorde laten uitvoeren. Lokaal, regionaal, provinciaal, nationaal, per taalgebied of internationaal: we bereiken de juiste mensen en zorgen dat de potentiële klanten tot bij jou komen. De vijver waarin we vissen met digitale marketing is dan ook enorm groot. Het enige wat jij moet doen is ervoor zorgen dat je prospecten worden opgevolgd.

De juiste kanalen

Online aanwezig zijn klinkt simpel genoeg, maar je moet wel weten waar én hoe. Dat hangt uiteraard af van je doelpubliek. Overal waar je hen terugvindt moet jij in principe aanwezig zijn. Meestal duurt het even voor iemand je advertenties actief begint op te merken, zelfs met een sterke visual. Bij Kingsberry kennen we online echter als onze broekzak. We stellen de perfecte kanaalmix samen voor jouw doelstelling.

Hoe Kingsberry jouw bedrijf kan begeleiden?

Efficiënt adverteren

Online B2B heeft heel wat mogelijke tools en kanalen, elk met eigen karakteristieken en publiek. Het is dus niet altijd efficiënt om overal even actief te zijn. Waar zit jouw doelgroep en hoe bereiken we hen best? De antwoorden op deze vragen betekenen het startpunt voor onze digitale marketingstrategie. Wij zoeken uit op welke platformen we je publiek kunnen aanspreken en in welke vorm we jouw content het best aanbieden

Optimalisatie

Mensen online aanspreken vergt creativiteit en inzicht in de doelgroep. We creëren in overleg met jou toffe content en lanceren deze op de juiste locatie, op het juiste tijdstip, voor maximale respons. We gaan niet voor één salvo, maar een continue aanwezigheid. Zo garanderen we het beste resultaat, omdat we onze slimme advertenties kunnen leren waar en hoe ze vertoond moeten worden. Hoe langer je traject, hoe efficiënter je marketing.

Rapportage

Je zal uiteraard zelf snel merken dat je aantal leads zeer snel toeneemt. Toch vinden we bij Kingsberry transparantie erg belangrijk. Op vaste tijdstippen brengen wij rapport uit van onze online inspanningen en geven we mee wat we aan je campagne gaan optimaliseren. We overleggen ook met jou welke opportuniteiten we zien voor jouw marketing. Wij staan mee garant voor de groei van jouw onderneming.

Online B2B marketing,
hoe begin ik daaraan?