Kan jij nog volgen? De videocampagne van Syntra

Onze klant Syntra wilden meer websitebezoekers aantrekken op hun nieuwe platform www.digitaalsterk.be en de naamsbekendheid hieromtrent vergroten. Het platform biedt gratis online opleidingen aan rond digitale basisvaardigheden aan mensen die niet vertrouwd zijn met digitale tools. We lanceerden een opvallende en krachtige videocampagne “Kan jij nog volgen?” van 9 weken lang.

Een digitale campagne voor een niet-digitale groep?

Het klinkt misschien wat gek om een digitale campagne te lanceren gericht naar mensen die nog niet over digitale vaardigheden beschikken. Maar deze mensen hebben wel vaak familie of vrienden die op sociale media zitten. Ook hebben heel wat mensen een account op sociale media zonder zelf te posten.

In de korte (39s) online animatievideo introduceren we digitaalsterk.be als place-to-be om je digitale vaardigheden te groeien: gratis, op je eigen tempo en vanuit je eigen huis. Om een zo breed mogelijk maar juist publiek te bereiken, lieten we gerichte advertenties lopen op Facebook, Instagram, TikTok en YouTube.

Indrukwekkende resultaten

Of de videocampagne succesvol was? Nou en of! Na enkele weken hadden we meer dan 2,2 miljoen impressies van de video en klikten meer dan 5.000 mensen door naar de website. We zagen een hoger engagement op de website, zo bleven bezoekers bijna 3 minuten op de website. Ook bij jonge socialemediagebruikers zagen we een forse stijging van het aantal clicks naar de website. Zo zie je dat je via digital natives wel digitale beginners kan bereiken. De cijfers op YouTube, Facebook, TikTok en Instagram waren ook heel goed: lange kijktijd, veel impressies, hoog bereik en hoge click-through rate.

Bekijk de video

Wil jij ook meer bezoekers op je website of je merk bekender maken? Het Kingsberry-team helpt jou graag verder voor marketingcampagnes met impact!