Fashion Stoopen – Een sterk merk nog sterker maken

Fashion Stoopen gaat al enkele jaren de concurrentie aan met verschillende (online en offline) modespelers. Dat doen ze door hun eigenheid en karakter volop in de verf te zetten. En die eigenheid, daar werkten we bij Kingsberry graag aan mee. Op die manier konden we hun on- en offline sales boosten. 

Een sterk merk

Fashion Stoopen is al jaar en dag een begrip in de ruime omgeving van Lille. Ze kleden al sinds 1945 iedereen in het gezin. Dat doen ze vanuit hun grote winkel in Lille en sinds enige tijd ook via hun online shop. Toen de vierde generatie aan het roer kwam, werd het tijd om Fashion Stoopen naar een volgend niveau te brengen. 

Daarom zetten we eerst en vooral het merk “Fashion Stoopen” op punt. We gebruikten hun bestaande logo en het interessante verhaal van Fashion Stoopen als basis voor de nieuwe huisstijl. Dat vertaalde zich in een doordacht gebruik van de juiste kleuren, passende lettertypes en informerende tekststijlen. 

Meer dan een digitaal visitekaartje

Zodra de volledige branding op punt stond, creëerden onze designers, developers en UX-experts een nieuwe website. Die site moest meer worden dan een klassiek digitaal visitekaartje. We focusten ons op verschillende vooropgestelde doelen: 

  1. Extra & kwalitatieve bezoekers naar de aparte webshop leiden.
  2. Meer contactaanvragen voor het Fashion Stoopen-team
  3. Extra bezoekers in de offline winkel

Daarom plaatsten we contactformulieren op verschillende strategische plaatsen doorheen de website. Zo verhoogden we het aantal contactnames, afspraken én bezoekers in hun winkel in Lille. 

Zo behaalden we de on- en offline doelen van Fashion Stoopen.

Een geconnecteerd geheel

De verschillende collecties van Fashion Stoopen worden verzameld op verschillende Pinterestborden. We automatiseerden de combinatie tussen Pinterest en de nieuwe website door een slimme koppeling. Een automatisch algoritme scant de bestaande Pinterestborden en doet automatische updates op de website. 

Zo groeit Pinterest uit tot een extra verkeersbron, vermijden we extra werk én laten we de juiste collecties zien.

… en een slimme marketeer

De nieuwste generatie bij Fashion Stoopen wil zelf roer in handen nemen. De huidige zaakvoerder houdt ervan om het verhaal van zijn zaak zelf naar buiten te brengen. Toch rekent hij ook hiervoor op de hulp van Kingsberry. 

We helpen Xander op 2 manieren: 

  1. Hij volgde verschillende opleidingen van de Kingsberry Academy
  2. We bieden support packs op maat, zodat we Xander kunnen helpen en challengen.

Op die manier vormden we de voormalig wielrenner om tot een volleerd marketeer!