Consumentenorganisatie Test-Aankoop wilt mensen aansporen om energie te besparen door beter te isoleren en het gebruik van zonnepanelen en ledverlichting te stimuleren.
Meer concreet wilt de organisatie consumenten in contact brengen met kwalitatieve en betrouwbare leveranciers en hen begeleiden bij subsidie-aanvragen. Daarnaast blijft Test-Aankoop gedreven om het aantal leden te doen stijgen en hun positie als belangenbehartiger van de consument nog te versterken.
Test-Aankoop kiest online strategie om energiebesparende maatregelen te promoten
Optimalisaties als sleutel tot succes
De strategische set up is een eerste factor die het succes van online campagnes bepaalt. Een tweede- minstens zo belangrijk- aspect is de opvolging van de binnenkomende resultaten en de daarop volgende optimalisaties. Op die manier wordt het mediabudget op de meest rendabele manier ingezet. Het team van Kingsberry analyseert voor Test-Aankoop dan ook zorgvuldig de prestaties van de online kanalen, optimaliseert waar nodig en rapporteert op regelmatige basis.
Resultaten
Dankzij de online marketing strategie van Kingsberry bereikt Test-Aankoop doelgroepen die voordien niet werden aangesproken door de traditionele marketing inspanningen. Daarnaast blijkt de online multi-channel aanpak een troef om mensen stap voor stap te overtuigen om deel te nemen aan de energiebesparende acties. Op die manier profileert Test-Aankoop zich des te meer als vertrouwenspartner voor consumenten en als bruggenbouwer tussen consument, overheidsdiensten en kwaliteitsvolle leveranciers.