BM Chemie, een speciaalzaak met onderhoudsproducten voor terras en tuin, merkte in 2019 dat er kansen werden gemist door niet in te zetten op een online verhaal. Op zoek naar nieuwe manieren om z’n klanten te bereiken, kwam BM Chemie bij Kingsberry uit via één van onze andere klanten.
Meer en zorgeloos verkopen via een webshop
BM Chemie wilde een stapje vooruit maar had moeite om boven de concurrentie uit te komen. Het bedrijf beschikt nochtans over een uitgebreide gamma kwalitatieve producten die zowel aan particulieren als bedrijven kunnen worden verkocht.
De website van BM Chemie werd volledig van 0 terug opgebouwd. Een eerder informatieve website werd omgetoverd in een conversiegerichte website waar je simpel kan grasduinen in het assortiment en meteen bestellingen kan plaatsen. Bovendien werd vanop de webshop een SendCloud koppeling gemaakt naar een transportbedrijf zodat de verzending van de bestelde producten volledig automatisch wordt afgehandeld. Bestellen bij BM Chemie werd een makkelijke, gebruiksvriendelijke en snelle ervaring.
Online marketing als drijvende kracht
Een goede webshop is de hoeksteen van je campagne, maar je kan niet verwachten dat mensen uit het niets bij je merk terecht gaan komen. Om BM Chemie helemaal uit de startblokken te laten schieten creëerde Kingsberry een succesvolle online marketing campagne via zoekmachines en sociale media. Daarbij combineren we een geoptimaliseerde landingspagina met een aantrekkelijke visual en copy die vertrekt vanuit de doelgroep. Merkbekendheid is daarbij altijd een secundair doel.
Deze aanpak wierp meteen z’n vruchten af. Op minder dan een jaar tijd werd een forse omzetverhoging gerealiseerd die voor meer dan 60% uit online verkoop kwam. Dankzij de campagne van Kingsberry is het klantenbestand van BMChemie in essentie verdubbeld.
Die digitale aanwezigheid dubbel beloond. BM Chemie wist tijdens de corona lockdown probleemloos z’n klanten te bereiken en liet recordcijfers noteren. De kracht van online is daarmee nog maar eens probleemloos bewezen.