Eind 2019 besliste Infraroodexpert, een Antwerpse distributeur van infrarood oplossingen, om een nieuwe, eigen lijn infrarood verwarmingspanelen te lanceren. Inoovi was de naam van het merk, dat voor het eerst in de geschiedenis van de sector een Duitse constructie combineerde met een Belgisch design. Een primeur die niet zonder aandacht mocht blijven.
De opdracht van Kingsberry was duidelijk maar evenzeer uitdagend. Er moest op korte termijn een nieuw merk gecreëerd worden dat afweek van de Infraroodexpert huisstijl en meteen het onderscheid maakte tussen de bestaande reeksen van infraroodpanelen en deze nieuwe productielijn.
Contactgerichte gebruikerservaring zorgt voor offerte aanvragen en leadgeneratie
Kingsberry zette hierbij in op zowel een online als offline marketing strategie die het end-to-end in eigen huis ontwikkelde.
Het overeengekomen website design werd ingekleed met een strakke en unieke look. Een uitnodigend ontwerp, maar ook gericht op interactie. Het was uiteraard ook de bedoeling dat het websiteverkeer effectief omgezet zou worden in potentiële klanten.
Het proces
Zo werd er gezorgd dat bezoekers niet enkel kunnen genieten van mooie webpagina’s, maar ook dat ze aangemoedigd worden om contact op te nemen met Infraroodexpert. Contact knoppen die meeglijden tijdens het scrollen en in het oog springende contactformulieren geven bezoekers telkens weer de kans om een informatieaanvraag te doen, een gesprek te plannen en hun gegevens achter te laten.
Om de esthetiek van de panelen op de voorgrond te plaatsen werd gekozen om de productfoto’s te laten primeren op de tekst. Met gerichte, functionele teksten en prikkelende call-to-actions wordt de bezoeker echter wel aangemoedigd om in contact te treden met het merk, zonder opdringerig te worden. Het gevolg van deze contactgerichte gebruikerservaring was een maximalisatie van de klantinteractie resulterend in een hoog aantal offerte aanvragen en potentiële klanten (leads)
Websiteverkeer verzekerd met Google-vriendelijke content
De website was klaargestoomd om bezoekers een aangename gebruikerservaring te bezorgen én hen te overtuigen om in contact te treden met het merk via een offerte- of gespreksaanvraag. Maar behalve een gestroomlijnde user experience en voldoende contact stimulansen moet een moderne website in de eerste plaats gevonden worden. Om goed te scoren in de Google ranglijst en de vindbaarheid te verhogen, moet een site aan een aantal criteria voldoen. Door populaire zoektermen te implementeren in de teksten en de algehele inhoudelijke structuur te vormen naar de vereiste Google criteria, werd een stabiele positie tussen de Google zoekresultaten verzekerd. Een zeer belangrijke stap, daar een goede vindbaarheid en een grote instroom op de website de motor zijn van een stabiele leadgeneratie.
Offline branding
De fysieke aanwezigheid van Infraroodexpert met een showroom in Antwerpen, bood daarnaast de mogelijkheid om de online campagnes ook een offline verlengstuk te geven. Kingsberry nam het ontwerp, copywriting: kortom de complete uitvoering van de Inoovi folder voor z’n rekening en zag zo toe op de uniformiteit in vorm en inhoud tussen het offline en online segment.
Op die manier werd in slechts enkele weken tijd een volledig nieuw merk gelanceerd en in de ideale startpositie gezet om toekomstige offline én online resultaten te boeken.