Cube lockers – Nieuwe advertentiestrategie, grotere mogelijkheden
Home » Referenties & inspiratie » Marketing » Cube lockers – Nieuwe advertentiestrategie, grotere mogelijkheden
Cube Lockers voorziet lockers in kleedkamers, kantoren en openbare ruimtes. Zij leveren gepersonaliseerde opbergsystemen aan politie, brandweer, hulpdiensten, scholen, sportverenigingen, kantoren, industrie en coworkingruimtes.
Cube Lockers was niet meer tevreden over de resultaten van de online reclamecampagnes in Vlaanderen en Wallonië, die opgestart werden door een ander agency. Zij besloten daarom om met Kingsberry in zee te gaan.
Optimalisatie Online campagnes
Cube Lockers was niet meer tevreden over de behaalde resultaten van bestaande online campagnes. Er waren wel bezoekers op de website, maar niet de juiste bezoekers. Particulieren die op zoek zijn naar een kastje in de berging bezochten regelmatig de website, met grote teleurstelling. Daarnaast kon ook de kwaliteit van de contactaanvragen beter.
Daarom heeft Kingsberry het advertentie-account overgenomen van een ander agency. We hebben een eerste analyse gemaakt van de voorgaande resultaten. We zagen al snel waar het schoentje knelde en wat we konden optimaliseren. Vervolgens werkten we een plan van aanpak uit waarbij er verschillende optimalisaties werden uitgevoerd.
Betere resultaten voor hetzelfde budget
De eerste resultaten van snelle aanpassingen waren al significant beter dan de vorige looptijd. En we gingen nog een stapje verder. We pasten de biedstrategie, zoekwoorden en zoekwoordcombinaties aan. Cube Lockers kon dus makkelijker gevonden worden door de juiste online zoekers door zoekwoorden te selecteren die aansluiten bij hun zoekgedrag, noden of problemen.
We hebben ook ingezet op verschillende versies van advertentieteksten en hebben de bestaande advertenties geoptimaliseerd in de richting van de meest performante advertentie. Dit wordt ook wel AB-testing genoemd. Hierbij zetten we twee verschillende advertenties in, waarbij we, na grondig onderzoek, de minst presterende advertentie uitschakelen met het oog op budget optimalisatie.
Specifieke doelgroepen
Daarnaast hebben we ook nog verdere ondersteuning geboden via displaybanners die we hebben ingezet in retargeting en spiegeldoelgroepen. Euh, wat hebben we gedaan?
Bij retargeting laten we online advertenties zien aan mensen die je website al een keertje bezocht hebben. Elke bezoeker die de website cube-lockers.be bezocht heeft, krijgt nu op andere platformen zoals Google en Facebook advertenties van Cube Lockers te zien. Je kan dus bezoekers blijven achtervolgen en constant in hun hoofd zitten. Effectief toch? Bij spiegeldoelgroepen kijken we naar het profiel van de huidige bezoekers van de website en targetten we een soortgelijk profiel op basis van hun interesses.
Resultaat: Grotere projecten dankzij kwalitatieve leads
Het resultaat was een enorme verbetering in contactnames en offerte- en projectaanvragen. Voor hetzelfde budget waren er betere resultaten en grotere projecten die Cube Lockers mocht uitvoeren.
Uiteraard blijft Kingsberry zichzelf challengen om verder te gaan en steeds betere resultaten te verkrijgen.