Meer winkelbezoeken en online bestellingen dankzij gloednieuwe website en webshop voor Boetiek Pexsters
Home » Referenties & inspiratie » Marketing » Meer winkelbezoeken en online bestellingen dankzij gloednieuwe website en webshop voor Boetiek Pexsters
Boetiek Pexsters, met een ongelooflijk assortiment aan kleding voor hem en voor haar, merkte dat hun website trager geworden was en dat het toevoegen van nieuwe informatie een langdurig en ingewikkeld proces was. Het familiebedrijf contacteerde Kingsberry voor advies en tekende voor een update van hun oude website.
De vraag van Boetiek Pexsters
De website van Boetiek Pexsters was al enkele jaren oud. De oude website liep wat stroef, had enorm trage laadtijden en verdiende een uitstraling die beter past bij waar Boetiek Pexsters voor staat. Door de lange laadtijden van de website haakten potentieel geïnteresseerden sneller af. Bovendien waren de conversiemogelijkheden, zoals het maken van een afspraak, amper aanwezig. Kwalitatief UX design was dus één van de prioriteiten. De website moest dezelfde kwaliteit uitstralen als de winkel, waarbij bezoekers vlot vinden wat ze zoeken. Navigatie, kwaliteit en uitstraling zijn hier uitermate belangrijk.
Een andere prioriteit was de techniciteit. Enerzijds was de manier waarop nieuwe informatie toegevoegd moest worden een relatief lastig en ingewikkeld proces. Maar ook het rendement van diverse online marketingcampagnes kon positief beïnvloed worden door een update. Veel marketingacties zijn erop gericht om in eerste fase zoveel mogelijk bezoekers naar de website te brengen, in tweede fase kan er dan een mogelijk bezoek aan de winkel uit verderkomen. Als die bezoekers te lang moeten wachten tot de website geladen is, haken ze af en, volgens onderzoek van Google, komen ze daarna ook niet meer terug.
Bij die update van de website hoorde ook de implementatie van een webshop. Net zoals de meeste Vlaamse handelaars zonder webshop, ging ook Boektiek Pexsters tijdens de eerste lockdown in maart 2020 online verkopen.
Het proces
Na grondig overleg met de klant over de vereiste functionaliteiten begon Kingsberry aan de ontwikkeling van de website. We installeerden een CMS systeem, ontwikkelden het design, implementeerden de content (teksten, nieuwe collecties, …), voegden de nodige conversiemogelijkheden toe en brachten de website technisch helemaal in orde. Van responsiviteit tot technische SEO en links, alles werd tot in de puntjes in orde gebracht.
Het resultaat
Een goed CMS (content management systeem) in combinatie met een gebruiksvriendelijke “achterzijde” van de website, hebben ervoor gezorgd dat men bij Boetiek Pexsters nu op eenvoudige manier zelf de website kan onderhouden. Het resultaat is een website die gebruiksvriendelijk is voor bezoekers, gemakkelijk is in onderhoud en bijdraagt aan een hoger rendement van de marketing acties. Ook vormde de webshop tijdens de coronacrisis een mooie ondersteuning voor de verkoop.