Klantentestimonial: Microtron – Niche én internationale markten openbreken met een B2B online marketing strategie
Home » Referenties & inspiratie » Marketing » Klantentestimonial: Microtron – Niche én internationale markten openbreken met een B2B online marketing strategie
Microtron is een internationaal IT-bedrijf dat gespecialiseerde producten en oplossingen op maat ontwikkelt voor klanten uit verschillende sectoren. In de zoektocht naar meer online vindbaarheid en kwalitatieve leads kwam Microtron enkele jaren geleden bij online marketing bureau Kingsberry uit. Bekijk in onderstaande video hoe Microtron in contact kwam met Kingsberry en met welke B2B online marketing strategie dit IT-bedrijf nationaal én internationaal begon te groeien.
De vraag van Microtron
Microtron zocht contact met verschillende online marketing bureaus en luisterde naar hun voorstellen. Meer dan z’n digitale concurrenten, wist Kingsberry hen echter te overtuigen met een rake en heldere bedrijfsanalyse en een duidelijk uitgewerkte B2B online marketing strategie.
“Kingsberry begreep heel goed waar we naartoe wilden. Ze begrepen de complexiteit van ons bedrijf, stelden de juiste vragen en kwamen met de juiste antwoorden terug. Dat gaf heel veel vertrouwen vanaf de eerste meeting!”
(Nancy Van den Eynde, marketing director Microtron)
Het proces
De complexe structuur van deze IT solutions specialist moest vertaald worden naar specifieke doelgroepen om zo nieuwe markten open te breken, meer websitebezoekers en leads te genereren alsook hun bestaande marktaandeel uit te breiden.
“Kingsberry heeft ons binnengebracht in een markt (elektromagnetische test- en meetapparatuur) die niet zo voor de hand liggend is en waarin we vervolgens veel leads gegenereerd hebben.”
De gekozen multichannel aanpak met blogs, e-mailcampagnes, Google Ads, Facebook Ads en Linkedin Ads wierp al snel z’n vruchten af. Vandaag is Microtron marktleider in de distributie van meetapparatuur voor elektromagnetische straling en verloopt de leadgeneratie in de gehele Benelux-regio vlot en constant. Dankzij Kingsberry kan het bedrijf zich focussen op waar ze goed in zijn: het ontwikkelen van nieuwe producten en samenwerken met hun klanten. Online marketing is geen zorg meer voor Microtron, maar wordt volledig toevertrouwd aan Kingsberry.
“Een troef van Kingsberry is dat ze alle digitale media kunnen verzorgen. Ze hebben alles in huis, van grafische vormgeving en advertentiebeheer tot copywriting. Je hebt bovendien één aanspreekpunt die alles opvolgt, feedback geeft als er een probleem is of als een nieuw product extra belangstelling nodig heeft.”
Dankzij die persoonlijke, nauwgezette opvolging, gecombineerd met de ervaring en expertise van ons team van digitale marketeers, kan Microtron elke dag zorgeloos verder groeien. Online én offline.