Hoe digitale marketing je bedrijf crisisbestendiger maakt
Home » Referenties & inspiratie » Marketingtips » Hoe digitale marketing je bedrijf crisisbestendiger maakt
Digitale marketing biedt kansen aan bedrijven in crisis
“De geschiedenis toont ons dat als je minder bespaart in slechte tijden, je winst groter zal zijn in betere tijden.”
“Merken die beslissen om hun marketing terug te schroeven in crisistijden, zijn de eerste merken die het publiek zal vergeten. Stil blijven is geen optie.”
“Tijdens deze pandemie wordt duidelijk dat merken wiens marketing strategie gepast inspeelt op deze moeilijke tijden, in het oog springen.”
“Succes wordt niet enkel bepaald door de reactiesnelheid, maar ook door het gepast inspelen op elke situatie.”
Bedrijven die reeds over een online aanwezigheid beschikten, konden ook de afgelopen maanden flexibel reageren op trends in de markt. In samenwerking met Kingsberry wisten verschillende bedrijven snel in te spelen op nieuwe opportuniteiten.
Eén van onze klanten, een fabrikant van industriële reinigingsmiddelen, zag de vraag naar z’n producten plots exponentieel toenemen. Op enkele dagen tijd werd een landingspagina gelanceerd die z’n nieuwe reeks alcogels onder de aandacht bracht. Door snel te reageren en te communiceren met z’n klanten haalde hij maximaal voordeel uit deze opportuniteit.
Ook andere bedrijven wisten dankzij hun online aanwezigheid snel in te spelen op de kansen die de lockdown bood. Een verkoper van onderhoudsproducten voor huis en tuin besloot enkele jaren terug om niet langer de nadruk te leggen op verkopen en leads via beurzen, maar de switch te maken naar online marketing met de creatie van een webshop.
Door in te zetten op digitale marketing, vergroot je niet enkel je klantenbereik, maar wapen je je zaak ook tegen crisistijden en behoud je steeds het contact met je doelpubliek. Contacteer ons om samen te beginnen aan je online verhaal!