Verhoog zelf je organic search met enkele aanpassingen

Al jaren realiseert Kingsberry een mix van marketingacties voor Infraroodexpert, van contentmarketing tot advertenties. Deze mix zorgt ervoor dat het aantal leads de hoogte in schiet. Maar wist je dat naast advertenties, een goede structuur in de website ook tot een verhoogd aantal bezoekers én leads kan zorgen?

Dit heeft Infraroodexpert aan de levende lijven ontdekt. Infraroodexpert stelde met lede ogen vast dat het organisch zoekvolume jaar na jaar daalde en vroeg Kingsberry om raad. We stelden voor om de website volledig opnieuw te bouwen in WordPress. De nieuwe WordPress-website is zo opgesteld dat Infraroodexpert zelf simpele aanpassingen kan uitvoeren, waardoor hij hiervoor geen webbureau hoeft in te schakelen.

Overzetten naar WordPress

Een vernieuwing van de oude website naar een platform zoals WordPress heeft talloze voordelen. Hieronder vind je er enkele:

  • Verbeterde technische prestaties: Nieuwe CMS-systemen (Contentmanagementsysteem) zijn vaak gebaseerd op moderne technologieën en hebben betere prestaties in vergelijking met verouderde systemen. Snellere laadtijden en responsiviteit zijn essentiële factoren voor zoekmachineoptimalisatie (SEO), omdat ze de gebruikerservaring verbeteren en bijdragen aan een hogere positie in de zoekresultaten.
  • Mobielvriendelijkheid: Als je oude CMS niet goed is aangepast voor mobiele apparaten, kan het vernieuwen van je CMS ervoor zorgen dat je website mobielvriendelijk wordt. Dit is cruciaal, aangezien zoekmachines zoals Google mobielvriendelijke websites hoger waarderen en belonen met een betere ranking in de mobiele zoekresultaten.
  • Zelf eenvoudig aanpassen: WordPress is een gebruiksvriendelijk platform waarbij je geen kennis van coderen moet hebben om aanpassingen te kunnen doen. Zo kan je bijvoorbeeld zelf gemakkelijk pagina’s aanmaken en wijzigen, blogs en foto’s toevoegen.
  • SEO-vriendelijke structuur: Er zijn ook heel wat plug-ins die je kan installeren zoals een SEO plug-in. Hierdoor kan je zelf eenvoudig zoekwoorden toevoegen en suggesties krijgen om je artikels te optimaliseren voor zoekmachines.

Verbeterde SEO en vernieuwende ideeën

De oude website was geschreven met het oog op technische details. Voor een doorsnee publiek is dit natuurlijk moeilijker te lezen en begrijpen. In plaats van te concentreren op techniek en producten, verlegden we de focus naar gebruikservaring. De websitebezoeker is op zoek naar warmte en gezelligheid. Maar waar wil hij die warmte voelen? In de badkamer? Of liever in de woonkamer of bijkamer? Dit werd de rode draad doorheen de website.

Meer rendement met hetzelfde budget

Weet wie je klant is en vraag zijn contactgegevens. Voor de website van Infraroodexpert zochten we bewust interactie in de vorm van een folderdownload, een afspraak voor huisbezoek of een bezoek aan één van de twee showrooms. Doordat de klant zijn gegevens achterlaat, kan Infraroodexpert ook meteen inspelen wanneer ze top of mind zijn. Hierdoor verzamel je extra gegevens zonder extra budget te spenderen.

Vacaturemarketing

Infraroodexpert gaat regelmatig op zoek naar nieuwe collega’s. Zo verschijnen er vaak vacatures voor elektriciens, maar ook het onthaal en sales kon op dat moment versterking gebruiken.

Daarom zijn we ook vacaturemarketing opgestart. Via een leadform op Facebook konden sollicitanten hun gegevens achterlaten, waardoor Infraroodexpert een databank kon aanleggen van mogelijke medewerkers.

Merk jij ook dat jouw website aan een update nodig is? Wij begeleiden de overzetting en verbeteren de prestaties! Contacteer het Kingsberry-Team voor marketingacties die werken.