20% meer offerteaanvragen dankzij doeltreffende contentmarketing
Home » Referenties & inspiratie » Referenties » 20% meer offerteaanvragen dankzij doeltreffende contentmarketing
Leiden blogs rechtstreeks tot meer verkoop? Moet ik contentmarketing nog opnemen in mijn marketingmix? Deze vragen krijgen we soms van klanten. Contentmarketing is veel meer dan alleen blogs schrijven, het is een strategisch middel om je bedrijf te laten groeien. Wij produceren al enkele jaren contentmarketing voor Life Comfort, een bedrijf dat vochtproblemen verhelpt met hun decentrale ventilatiesystemen. Dankzij onze gerichte contentstrategie halen ze maar liefst 20% van hun offerteaanvragen rechtstreeks uit hun blogs. Meer weten over de voordelen van contentmarketing? Lees het hieronder.
Wie zoekt… vindt jouw bedrijf
Door regelmatig waardevolle content te delen, positioneer je jezelf als expert in je vakgebied. Speel daarnaast in op veelgestelde vragen zodat jouw blogs ook nog eens bovenaan de (organische) zoekresultaten verschijnen en makkelijker gevonden worden door je doelgroep.Â
Als mensen een nieuwe aankoop willen doen, wordt dit steeds voorafgegaan door een onderzoek. Als jouw blogs of artikels hen een antwoord of meer inzicht bieden, krijgen ze meer vertrouwen in jou en blijven ze langer op de website. Inspiratie nodig? Denk aan vragen van (potentiële) klanten die vaak terugkeren of onderzoek welke zoekwoorden populair zijn op Google en baseer je inhoud hierop. Zo staat Life Comfort nu bovenaan wanneer iemand zoekt op ‘Besparen door ventileren’. Hieronder zie je een voorbeeld van hoe we Life Comfort hoog in de zoekresultaten kregen met een praktische blog.
Loop samen doorheen het aankoopproces
Zoals het voorbeeld van Life Comfort aantoont, kunnen blogs en andere contentvormen direct bijdragen aan leadgeneratie en verkopen. Door relevante informatie aan te bieden, begeleid je potentiële klanten effectief doorheen het hele aankoopproces. Ook na aankoop zullen ze zich verder interesseren in je content en terugkeren naar je website.
Langetermijnresultaten
In tegenstelling tot socialemediaposts of advertenties blijven blogs steeds vindbaar en waardevol, zelfs maanden of jaren na publicatie. Je investeert een keer in een goede tekst en haalt er meerdere jaren resultaat uit. Bij advertenties moet je elke dag een budget vrijmaken, anders stopt je resultaat. Zorg er wel voor dat je blogs relevant en up-to-date blijven, bekijk dus regelmatig of alle info nog klopt en pas verouderde informatie aan.